Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
İşitme engelli öğrencilerin zaman ve değer ölçülerindeki amaçları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Ankara Sağırlar Okulu ile Ankara İlkokullarındaki sağırlar özel 4. ve 5. sınıflarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Ülkemizde normal çocuklar gibi işitme engelli çocuklar da altı yaşını doldurduğunda zorunlu öğrenim çağına girmiş olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde işitme engelli öğrencilerin eğitim ve öğretimlerini yatılı sağırlar ...
İşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Araştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim ...
Üç-altı yaş grubu çocuklara, kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde, fotografik illüstrasyon yöntemi ile stilize illüstrasyon yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Bu araştırma ile, üç-altı yaş grubundaki çocuklara kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde stilize illüstrasyon yöntemi ile fotoğrafik illüstrasyon yöntemlerinin etkili olup olmadığı ortaya koyma ...
Türkçe dilbilgisi öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Deneysel nitelikteki bu araştırma, Orta I. Sınıf Türkçe Dilbilgisi dersinin 'İsim' ünitesinin öğretiminde, programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi kıyaslandığında öğrenci başarısı açısından hangisinin daha ...
Servis alanında turizm sektörü insangücü talebi ile turizm meslek yüksekokulları eğitimi karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Günümüzde nitelikli 'ara insan gücü' eğitiminin gereği ve önemi üzerinde durulmaktadır. Çünkü gelişmemizin en önlemli sorunlarından biri nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi ve bu gücün değerlendirilmesidir. Türkiye'de ...
İlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesi : Yozgat ili merkezinde
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Araştırmanın amacı 1989-1990 öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ilkokul üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin konuşmalarının eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemini, 31 üçüncü sınıfa ...
Fen bilgisi öğretiminde gösteri (demonstrasyon) ve radyo ile öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Bu araştırma gösteri (demostrasyon) öğretim yöntemi, radyo ile öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemini ile öğrenim gören İlkokul Fen Bilgisi, öğrencilerin fen başarıları arasında bir fark olup olmadığını ortaya ...
Öğrenci merkezli öğretim (saynergoji) yöntemiyle geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi : uygulamalı bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Bu araştırma ile eğitim süreci içinde (başarıyı doğrudan etkilediği bilinen öğretim yöntemlerinden) öğrenci katılımlı (saynergoji) öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi deneysel olarak ...
Kaynaştırma ortamında bulunan 3-6 yaş işitme engelli çocukların dil gelişimlerinde sanat ve el becerisi etkinliklerinin yeri
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İçem kurumunda, kaynaştırma ortamında, Doğal-İşitsel-Sözel yaklaşımla eğitim gören, 3-6 yaş işitme engelli yuva çocuklarının dil gelişimlerinde, sanat ve el becerisi ...
Televizyon reklamlarının iletişim amaçları : televizyonda yayımlanan gazete reklamlarının içerik çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Kaynak, mesaj, araç, hedef ve yansıma öğelerini içeren ileşim süreci sosyal bir varlık olan insanın toplumsalaşmasında önemlidir. İletişim sürecinde bireylerin dikkat, ilgi, istek ve davranışlarında olumlu veya olumsuz ...