Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.date.accessioned2020-05-29T08:50:23Z
dc.date.available2020-05-29T08:50:23Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23159
dc.description.abstractBu çalışmada “kişisel mülk” olarak ele alınan “çeyiz”in benliğin bir uzantısı haline dönüşümü incelenmiştir. Çeyiz bir bütün olarak düşünüldüğünde sahip olunan bir güç, varlık, söz hakkı, anı, birikim, çaba ve fedakârlıktır. Bu “sahip olmak”, geçiş ritüeli olan evlilikte, kutsala eşik atlamasında kişinin “olmasının” göstergesidir. Bir kanıttır. Burada kastedilen, yeni bir geçişte kimlik inşasını belirten “olma” eylemi için ki buna becerikli bir annenin kızı olmak, fedakâr bir anne olmak, görevini yapan bir anne olmak, ailedeki sorumluluğunu yerine getiren bir baba olmak, kızını düşündüğü gibi torunlarını da düşünen bir büyükanne olmak, çocuklarını düşünen bir anne olmak geçişinde çeyizin benliğin nasıl parçası haline geldiğini keşfetmektir. Özetlemek gerekirse “Sahip olmak” için yapılan çeyiz hazırlama sürecinin “olmayı” nasıl sağladığının yolculuğunu aktarmak hedeflenmiştir. Genişletme süreci tezde “sahip olmak”, “olmak” ve bu geçişi sağlayan “yapmak” olmak üzere üç başlık altında incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Kuşaklararası anlam için, on anne ve onların kızlarıyla derinlemesine yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Nitel veri analizi sonucu elde edilen kodlar katılımcıların anlatımlarıyla yansıtılmıştır. Çeyize yönelik tarihsel yolculuğumla beraber, pazarlamayla ilişkili olarak genişletilmiş benlik teorisi ve gösterişçi tüketim konumla ilgili kesişen ve farklılaşan yönleriyle çalışma konumu geleneğin ötesinde başka bir açıdan incelememe olanak sağlamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇeyiz, Pazarlamaen_US
dc.subjectFenomenolojien_US
dc.titleÇeyize yönelik tüketim olgusunu kuşaklararası anlamak : fenomenolojik bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryRapor - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorFındıklı, Selda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster