Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 129-148
-
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım : Sarar Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.'de uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Günümüzde ekonomik ve sosyal hayattaki gelişmeler, üretim ve tüketim yapısında da farklılıklar yaratırken bu iki nokta arasındaki mesafeler pazarlamada dağıtım kanallarının önemini artırmıştır. Bu yüzden dağıtım kanallarının ... -
Değişim ihtiyacı karşısında sistem yaklaşımı ve 1nci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığında uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde artan rekabet koşulları işletmelerin daha verimli yönetilmeleri konusunda yeni ve etkin yönetim araçlarının araştırılmasına neden olmuştur. Özellikle bilgisayar endüstrisinin gelişmesine paralel olarak olayların ... -
Değişim mühendisliği ve Arçelik A.Ş.'de uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Değişim Mühendisliği konusunda iki temel yaklaşım bulunmaktadır: Birincisi, sistematik yeniden tasarım yaklaşımı; bu yaklaşım mevcut süreçle birlikte başlar ve elimine edilecek, basitleştirilecek ve bütünleştirilecek işler ... -
Departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitimi ve Ordu Pazarları'ndaki inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitimini açıklayan çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde departmanlı mağaza kavramı tanımlanmış, bu mağazaların tarihi gelişimi ve özellikleri incelenmiştir. İzleyen ... -
A descriptive study on e-marketing in Sudan
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Çalışma, Sudan'daki e-pazarlama üzerine betimleyici bir çalışma incelemeyi, Sudan iş dünyasında e-alışveriş konseptine yönelik müşterilerin davranışlarını analiz etmenin yanı sıra yöneticilerin kendi üretim şirketlerinde ... -
Destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılması : Çimkent üzerine bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, “Destinasyon Pazarlamasında Kent Markasının Yaratılması: Çimkent şehri” üzerine bir araştırma yapılmıştır. Tezin literatür kısmının birinci bölümünde, destinasyon pazarlaması, ikinci bölümünde destinasyon ... -
Developing management skills during undergraduate studies : the case of Kosovo and Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bazı araştırmacılar yönetim becerilerinin sınıfta geliştirilebildiğini ifade ederken, bazıları ise işletme eğitimi veren okulların bu amaçları yerine getirmede yetersiz kaldıklarını ifade etmektedir. Bu araştırmanın amacı ... -
Devletin sağladığı araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yönelik yardım ve teşviklerde muhasebeleştirmenin önemi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Günümüzde teknolojik yeniliği ön planda tutan işletmeler AR-GE faaliyetlerine büyük kaynaklar ayırmakta, bunun sonucunda oluşan maliyetlerin ne şekilde muhasebeleştirileceği sorunu ortaya çıkmaktadır. AR-GE hesabı hem ... -
Devralma yoluyla gerçekleşen şirket birleşmelerinin finansal performansa etkisi : Bist'te uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İşletmeler, pazar payını genişletmek, karını artırmak, mali yapısını güçlendirmek, rekabetten korunmak gibi nedenlerle başka bir işletme ile birleşebilirler. Birleşme sonrasında finansal performanslarında iyileşme olmasını ... -
Dinamik ikili al/sat yatırım stratejisinin yatırım kararlarında kullanılması : BİST'te bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Finans dünyasında yer alan akademisyenler, yatırımcılar ve piyasa profesyonelleri arasında karlı yatırım stratejilerini bulma çabası popüler ve devam eden bir çabadır. Geliştirilen tüm stratejiler içinde popüler olan ... -
Dinamik programlama ile stok planlaması ve ileri doğru-tablosal çözüm yolu kullanılarak bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Stoklar, birçok işletme için önemli bir maliyet kalemidir. Buna bağlı olarak işletmeler için stok planlama konusunun önemi de artmaktadır. Stok planlama, bilimsel bir temele dayanılarak gerçekleştirildiğinde daha güvenilir ... -
Doğrudan pazarlama yönelimlerinden katalogla pazarlama ve Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Kendisine özgü kurallara ve üstün özelliklere sahip olan doğrudan pazarlama, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan, özellikle ABD ve Avrupa'da oldukça yaygın, çağdaş bir pazarlama yöntemidir. Doğrudan pazarlamada ... -
Doğrudan yabancı sermaye yatırım kararlarını etkileyen faktörler : Eskişehir imalat sanayi üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Son yıllarda küreselleşme ile birlikte meydana gelen hızlı değişimler doğrudan yabancı sermaye yatırımlarını da önemli ölçüde etkilemektedir. Finansal ve ekonomik alanlarda yaşanan değişmeler sermayenin dünya üzerinde ki ... -
Doğrudan yabancı yatırım kararlarını etkileyen faktörler : Trabzon ilindeki yabancı sermayeli işletmelerde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Küreselleşmenin hız kazandığı 1980’li yıllardan itibaren gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere doğru hızla artan bir şekilde sermaye akışları gerçekleşmektedir. Doğrudan yabancı yatırımlar da bu uluslararası sermaye ... -
Doğrusal programlama modellerine cebirsel modelleme yaklaşımı ve üretim planlamasına bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İşletmeler karlarını maksimize veya maliyetlerini minimize etme çabasındadırlar. Bu nedenle ellerinde mevcut bulunan işgücü, sermaye, enerji, hammadde gibi kısıtlı kaynaklardan yararlanmak ve onları en iyi bir şekilde ... -
Döner sermayeli işletmelerde muhasebe sistemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmamız dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde döner sermaye işletmesi, işletmelerinin kuruluş gerekçeleri, amaçları ve sağladığı yararlar belirtilerek Kamu İktisadi Teşebbüsleri ile aralarındaki farklar üzerinde ... -
Dönüşümcü liderlik stilinin örgüt kültürü ve işletmenin yenilikçiliğine etkisi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geleneksel liderlik stillerinin günümüz dünyasındaki hızlı değişim ve gelişim sürecine cevap veremez hale gelmesi, değişim ve gelişimi destekleyici liderlik yaklaşımlarının örgütlerce daha fazla benimsenmesine yol açmıştır. ... -
Durumsallık yaklaşımında önderlik : Eskişehir Yem Fabrikası ve Tülomsaş'daki önderlik yapılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Çoğu zaman insanlar kendi amaçlarının gerçekleştirilmesinde dahi isteksiz davranırlar. Genellikle başkasının yardımına ihtiyaç duyarlar. Grup çalışmalarında da aynı ihtiyaç söz konusudur. Bu nedenle, grup amaçlarının ... -
Dünyada posta bankacılığı uygulamaları ve PTTBANK'ın posta bankası olarak konumu
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Geleneksel posta hizmetlerinde yaşanan düşüş, posta bankacılığında artan rekabet ve dijital iletişimin yükselmesi posta kurumlarını yeni büyüme alanları bulmaya zorlamaktadır. Ayrıca son yıllarda önemi giderek artan finansal ... -
Dış kaynak kullanımının işletme düzeyinde etkileri, bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmanın amacı dış kaynak kullanımının işletme düzeyindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Birçok yabancı ve Türk işletmesi dış kaynak uygulamalarını; maliyetleri düşürmek, temel yeteneklere odaklanmak, esnekliği ...