Yazar "Öztürk, Ayşe Sevgi" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Bankacılık hizmetlerinin pazarlanmasında internetin kullanılması ve banka müşterilerinin internet bankacılığını kullanımı üzerine bir araştırma
Üysen, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2003)Başlangıçta yığınsal ve rutin işlemler olarak adlandırılan bankacılık hizmetlerini yerine getirmek üzere benimsenen bilgisayar teknolojisi, günümüzde ekonomik hayatın en dinamik sektörü olan bankacılık sistemini ayakta ... -
Basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve Türkiye'deki durum
Öztürk, Ayşe Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 1988)Basın işletmeleri, toplumsal iletişimin sağlanmasında önemli bir işlevi yerine getirirler. Çalışmanın amacı, basın işletmelerinde dağıtım kanallarını incelemek ve Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısını ortaya ... -
Çocukların tüketici olarak sosyalleşmesi ve bu sosyalleşme sürecinde ailenin rolüne yönelik bir araştırma
Yücel, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu gün, tüm dünyada çocuklar sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin potansiyel müşterileri olmaları, ... -
Ekonomik kriz dönemlerinde uygulanan pazarlama stratejileri
Karaca, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2003)İşletmeler ekonomik sistemin bir parçası olarak dış çevreleriyle sürekli etkileşim içindedirler. Dış çevrede oluşan belirsizlik ve değişiklikler işletmeleri sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya ... -
Endüstriyel pazarlarda satın alma davranışları ve yapı sektöründe bir uygulama
Arabacı, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Ekonominin sürükleyici sektörleri arasında olan inşaat ve özelde konut sektörüne yönelik inşaat malzemeleri pazarı, 1999 Gölcük Depreminden sonra inşaat taahhüt işlerinde profesyonellerin ağırlığının artması ile birlikte ... -
GSM sektöründe numara taşınabilirliği ve operatör değiştirme davranışları : üniversite öğrencilerinin numara taşıma niyeti üzerine bir araştırma
Ürper, Ceyda (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgi paylaşımı ve haberleşmenin öneminin gittikçe arttığı günümüzde iletişim şekil değiştirmektedir. Küresel iletişimin önemli yapı taşlarından biri olarak bilinen GSM (Global System for Mobile Communications- Küresel ... -
Havayolu yolcu taşımacılığı hizmetinde yaşanan kritik olayların kabin personeli bakış açısıyla araştırılması
Durceylan, Ayşe Nur (Anadolu Üniversitesi, 2013)Günümüzde işletmelerin devamlılıklarını sağlayabilmek için en önemli hedefi müşteri memnuniyeti sağlayabilmektir. Artan rekabet ortamı da işletmelerin bu konuya daha fazla özen göstermesini gerektirmektedir. Havayolu ... -
İzinli e-posta aracılığıyla pazarlamaya ilişkin Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Okay, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde internet yaygın olarak kullanılan teknolojik bir gelişimdir. İnternet üzerinde kullanılan en yaygın iletişim aracı da e-postadır. Şirketler bu yaygın iletişim aracını pazarlama kanalı olarak kullanmaktadırlar. ... -
Karşılıklı ticaret sistemi ve şekilleri, Hisarlar Makina Sanayii ve Ticaret A.Ş. ve Türk Hava Yolları incelemesi
Güngör, Selahattin Bilge (Anadolu Üniversitesi, 2003)Karşılıklı Ticaret, dünya ticaretinin vazgeçilemeyen ve kalıcı bir parçasıdır ve daima da öyle kalacaktır. Gerek gelişmiş, gerek gelişmekte olan ve gerekse durgunluk döneminde olan ekonomilerde, üzerinde önemle durulması ... -
Marka genişletme stratejileri ve perakendeciler açısından değerlendirilmesi
Ünal, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2006)Son yıllarda işletmeler giderek artan bir şekilde aynı marka adı ile yeni ürün ve ürün çeşitleri sunarak "marka genişleme" stratejisi izlemektedirler. Bunun ana nedeni marka genişleme stratejisinin yeni ürün sunumundaki ... -
Marka kişiliği algısının ölçümünde anket ve nöropazarlama yöntemlerinin karşılaştırılması
Bayır, Talha (Anadolu Üniversitesi, 2016)Küreselleşmenin hız kazanması ve teknolojik gelişmelerin ortaya çıkması ile pazarlamaya farklı bir boyut kazanmıştır. Geleneksel yöntemlerin yetersiz olduğu gerçeğini kavrayan araştırmacılar tüketicinin beynine giden ... -
Marka topluluğundan beklenen faydalar ve markaya adanmışlık ilişkisi : GNCTRKCLL marka topluluğu üyeleri üzerine bir araştırma
Pek, Melda (Anadolu Üniversitesi, 2014)Sanal marka toplulukları tüketicilerin birbirleriyle etkileşime geçmesini sağlayan araçlardan biridir. Aynı zamanda günümüzde tüketicisine ulaşmak isteyen işletmelerin kullandığı yeni bir pazarlama kanalı olarak karşımıza ... -
Müşteri-banka ilişki düzeyi ve müşteri demografik özelliklerinin olumsuz müşteri davranışları üzerindeki etkisi
Özdemir Özcan, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2016)Hizmet sektöründe müşterilerin hizmet üretimi esnasındaki varlığı sebebi ile müşteri etkileşimi diğer sektörlere göre daha fazladır. Dolayısı ile hizmetin başarısı müşterilerin hizmet karşılaşmasındaki davranış tarzından ... -
Older consumers' shopping orientations and online purchase intention based on the theory of planned behavior
Öztürk, Ayşe Sevgi; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde, dünya nüfusu başta gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler başta olmak üzere yaşlanmaktadır. Dünya nüfusu yaşlanmasına rağmen, yaşlı tüketiciler hakkındaki araştırmalar sınırlıdır. Özellikle teknolojik gelişmeler ... -
Pazarlama bilgi sistemi TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) uygulaması
Oytan, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilgi sistemi yönetim bilgi sisteminin gelişimidir ve yönetim bilgi sisteminin alt sistemlerinden biri olarak literatürde yer almaya başlamıştır. Pazarlama bilgi sisteminin ortaya çıkışı 1960'ların ikinci yarısıdır ... -
Perakende kuruluşlarda yeni teknolojiler ve gıda perakendeciliğinde kullanımına ilişkin bir araştırma
Demir, Hülya, 1974- (Anadolu Üniversitesi, 2007)Perakende sektörü hızla gelişen ve sürekli büyüyen sektörlerin başında gelmektedir. Bu büyüme sürecinde en önemli etken şüphesiz teknolojik yenilikler ve bunların kullanımıdır. Perakendenin son 10 yıllık gelişiminde teknoloji ... -
Sağlık hizmetlerinin pazarlamasında kalite ve hasta tatmini : (Eskişehir Devlet Hastanesinde bir araştırma)
Tokay, Mahpere (Anadolu Üniversitesi, 2000)Sağlık hizmet pazarlaması 1980 yılından önce birkaç istisna dışında sağlık hizmetleri endüstrisinde mevcut değildi. Ancak bugün ise sağlık hizmetleri pazarlaması özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki sağlık ... -
Satış noktasında reklam ve eczanelerde satış noktası reklam malzemelerinin kullanımı üzerine bir araştırma
Bacaksız, Pınar, 1984- (Anadolu Üniversitesi, 2009)Ürünlerin perakendeciler tarafından satışa sunulduğu ve tüketiciler tarafından satın alındığı yer konumunda olan satış noktalarında yapılan reklam çalışmaları, ‘satın alma noktası reklamları’, bu reklamları gerçekleştirmek ... -
Sigorta hizmetinin dağıtımında acente sistemi ve Eskişehir'de sigorta acentelerine ilişkin bir araştırma
Özgür, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1999)Son yıllarda ticaretin gelişmesi ve uluslararası boyutunun öne çıkmasıyla birlikte önemi artan sigortacılık, Türkiye'de giderek gelişmekte ve çağdaş bir yapıya kavuşmaktadır. İnsanların gerek güncel yaşamlarında gerekse ... -
Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olma güdüleri : Türk Kızılayı Eskişehir Şubesi gönüllüleri üzerine bir uygulama
Genç, Arda (Anadolu Üniversitesi, 2011)Gönüllülük, insanların birlikte yaşamaya başladığı günden bugüne dek, insanlık için önem arz eden bir kavram ola gelmiştir. Yardım etmek, başarı duygusunu tatmak, ekip olabilmeyi öğrenmek ya da sadece zaman geçirmek gibi ...