Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Turizmde tüketici davranışı ve tatil yeri seçimine yönelik bir anket çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Tüketici davranışını açıklamak konusunda ortaya atılan modellerdeki ortak varsayım, tüketici davranışına etki eden bir takım değişkenlerin olduğu ve bu değişkenlerin ortak noktalarının bulunduğudur. Genellikle tüketici ...
Otel işletmelerinde örgüt kültürü : Falez Otel'de örgüt kültürü araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bilgi çağını yaşadığımız günümüzde süratli değişimlere sahne olan hizmet sektöründe rekabet gücüne sahip olabilmek ve mücadeleden galip çıkabilmek için işletmelerin, amaç, strateji ve politikalarının oluşmasında ve ...
Seyahat acentalarında çalışan satış elemanlarının kişisel satış sürecindeki başarılarının Eskişehir yöresi (A) grubu seyahat acentaları örneği ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Günümüz yönetim anlayışı içerisinde önemli bir unsur olan ''insan'', işletme karlılık, verimlilik ve pazar paylarının artırılmasındaki önemi nedeniyle, üzerinde en çok durulan konulardan biri haline gelmiştir. Bu gelişme, ...
Otel işletmelerinde önbüro personelini işe alma süreci ve beş yıldızlı otel işletmelerinde araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Turizm ve otelcilik sektörü diğer sektörlerden daha çok insan unsuruna dayanır. Çünkü insan ilişkileri hiçbir sektörde bu kadar direkt değildir. Bu nedenle eğer otel işletmeciliğinde başarı isteniyorsa, bu işin temel ...
Otel işletmelerinde hizmet kalitesi ve Şile Bölgesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Bu çalışmada, hizmet işletmeleri açısından büyük önem taşıyan kalite kavramı otel işletmeleri açısından ele alınmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak kalite ve hizmet kalitesi kavramı, ...
Otel işletmelerinde mutfak planlaması ve bir anket uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Yiyecek İçecek Bölümünün merkezini teşkil eden mutfak ve ilgili servis kısımları, iyi bir mimari plan ve çalışma düzenini sağlayacak özellikte olması gerekmektedir. Oysa ülkemizde mutfak alanları projelendirilirken hala ...
Seyahat işletmelerinde bütünleşme ve teknoloji
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Turizm endüstrisi ; konaklama, ulaştırma, yemeÊiçme, rekreasyon, yan hizmet kuruluşları ve seyahat olmak üzere altı sektörü içerir. Tur operatörleri ve seyahat acentaları, seyahat sektörünün önemli kuruluşlarıdır. Geleneksel ...
Otel işletmelerinde ücret yönetimi ve İstanbul'daki beş yıldızlı otellerde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Bu çalışmada ''Ücret Yönetimi ve Uygulaması'' bir hizmet sektörü olan otel işletmeleri bazında ele alınmıştır. Birinci bölümde ücret kavramı ücret teorileri, güdüleme teorileri ve ücret ilişkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde ...
Otel işletmelerinde personelin sosyo-psikolojik sorunları ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Otel işletmeleri, içinde bulundukları rekabet ortamında teknolojinin olanaklarından yararlanarak; fiziki yapılarıyla, iç dekorasyonlarıyla, kullandıkları malzemelerle insanlara her türlü konforu sağlamaya çaba gösterirken, ...
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ...