Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGeylan, Ramazan
dc.contributor.authorBenligiray, Serap
dc.date.accessioned2014-11-12T11:08:31Z
dc.date.available2014-11-12T11:08:31Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2840
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138141en_US
dc.description.abstractGünümüzde otellerin geleceği sadece ulusal değil uluslararası rekabet yeteneklerine bağlıdır. Bugünün rekabet öğeleri ise, düne göre değişimler göstermekte, düşük maliyet-fiyat önemli olmakla birlikte müşteri-kalite-çalışanlar üçgeni içinde yeni niteliklere yönelik gereksinimler hızla oluşmaya başlamaktadır. Bu gereksinimleri karşılayacak anlayış müşterilerin isteklerini miktar ve kalite olarak en iyi düzeyde karşılayabilmek; işletmenin gerçek amaçlarına uygun işleri yapmak; bu işleri en doğru biçimde yapmak; sürekli gelişimi yenileşerek sağlamak; çalışanlara yüksek iş tatmini vermek; yönetimi kontrol eden değil yönlendiren niteliğe kavuşturmak ve en önemlisi işletmeyi geleceğe hazırlamaktır. Performans yönetimi otellerin bu amaca ulaşmalarını sağlayacak etkili araçlardan biridir. Performansı geliştirme amacıyla tasarlanan ve yürütülen performans yönetimi başlı başına özel bir süreç oluşturur. Bu anlamda bir performans yönetimi sürecinin aşamaları; örgütün geleceğine yönelik hayaller (vizyon) oluşturmak, mevcut durumu inceleyerek uzun dönemli amaçları ve stratejileri geliştirmek ve uygulamak, hedeflenen yöne gidilip gidilmediğini; nasıl gidildiğini gösterecek bir değerlendirme sistemi tasarlamak, geliştirmek ve uygulamak, performans düzeyini sürekli geliştirmeyi sağlayacak ödüllendirme ve özendirme sistemleri kurmak, bütün bu amaçlara ulaşmak için örgüt yapısını yeniden düzenlemektir. Performans yönetimi sürecinde bu aşamalar bütünleşmiş bir döngü içinde yer alması durumunda etkili ve başarılı olur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Personel yönetimien_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Verimliliken_US
dc.titleİnsan kaynakları açısından otellerde performans yönetimien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 334 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record