Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİçöz, Orhan
dc.contributor.authorEmeksiz, Murat
dc.date.accessioned2014-11-12T11:44:36Z
dc.date.available2014-11-12T11:44:36Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2851
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 155993en_US
dc.description.abstractSürekli zorlaşan rekabet koşulları otel işletmelerinde talep ve kapasite yönetiminin önemini artırmakta ve sistematik yönetim yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle çalışmada beş yıldızlı otel işletmeleri için Getiri Yönetimi uygulama modeli geliştirilmiştir. Ayrıntılı bir alanyazın taraması yapılmış, daha önce önerilen modellerin eksiklikleri saptanmış, Getiri Yönetimi uygulayan otellerle görüşülmüş ve Türkiye'deki beş yıldızlı oteller üzerine yapılan bir alan araştırmasıyla modelin uygulama aşamalarına açıklık getirilmiştir. Araştırmada Bilgisayarlı Getiri Yönetimi Sistemi olan ve olmayan otellere farklı anket soru formları gönderilmiştir. Alan araştırmasında ortaya çıkan bulgular Getiri Yönetimi model önerisinin uygulamada rahatlıkla kullanılabileceğini göstermektedir. Model uygulama aşamaları açısından, Getiri Yönetimi Sistemi olsun veya olmasın bütün otellerde bir takım hataların veya yetersizliklerin bulunduğu gözlenmektedir. Bu da Getiri Yönetimi uygulama sistematiğinde yapılan hatalardan kaynaklanmaktadır. Model, otel işletmelerine uygulamadaki doğru ve yanlışlarını görme ve aşamaları yeniden gözden geçirerek hatalarını düzeltme şansı tanımaktadır. Model, Getiri Yönetimi uygulayan otellere bu olanağı sunmanın yanı sıra Getiri Yönetimi uygulamayı düşünen oteller için de yol gösterici bir nitelik taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOteller, lokantalar, vb. -- Pazarlamaen_US
dc.subjectOtel yönetimien_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Pazarlamaen_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Yönetimen_US
dc.titleBeş yıldızlı otel işletmeleri için getiri yönetimi uygulama modelien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[XVI], 257 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster