Uzaktan eğitimde öğrenme-öğretme sürecinin dijital televizyon yayıncılığı ile desteklenmesi : Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı için model önerisi
Özet
Televizyon teknolojisindeki gelişmeler ile televizyonun canlı yayınlar dışındaki tek yönlü iletişime izin veren yapısı aşılarak, televizyon izleyicisinin aktif olması ve etkileşim içerisinde bulunması sağlanabilmektedir. Dijital yayıncılık ile değişen bu televizyon izleme alışkanlığı, izleyicinin istediği programı izlemesine ve programı yönlendirme yetisini de kazandırmaktadır. Dijital yayıncılığın televizyon izleyicisine sağladığı etkileşim olanaklan televizyon ile sürdürülen uzaktan eğitim uygulamalannda da etkili olmaktadır. Günümüzde televizyon eğitim programlannda dijital yayıncılığın tüm olanaklan kullanılmasa da öğretimi desteklemek amacıyla bu sistemden yararlanılan uygulamalar mevcuttur. Yapılan çalışmalar uzaktan öğrenenlerin daha iyi bir öğrenme ve öğretme etkinliği içerisinde bulunmasını içermektedir. Yapılan araştırmada uzaktan eğitimin özellikleri, kullanılan iletişim ortamlan, öğrenme ve öğretme süreçleri üzerinde durularak, uzaktan eğitim sistemlerinde televizyon kullanımı ve dijital yayıncılığın televizyona getirdikleri incelenmektedir. Televizyon eğitim programlannın dijital yayıncılıkla desteklenmesine yönelik olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında uygulanabilirliğine dair model önerisi verilmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3002
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]