Meslek liseleri 9. sınıflarda yabancı dil dersinde sorun çözme yönteminin öğrenci menuniyeti ve başarısı üzerine etkisi : (Eskişehir Atatürk Anadolu Meslek Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örneği)
Özet
Değişen dünya düzeni eğitim sistemlerine etki ederek en az bir yabancı dil bilme zorunluluğunu getirmiştir. Türkçe dil ailesi Avrupa dil ailelerinden farklı yapıda olduğu için, ana dili Türkçe olanlar, Avrupa dillerini öğrenmede zorluklar yaşamaktadır. Türkiye 16 Ağustos 1997'de 4306 sayılı yasa ile sekiz yıllık kesintisiz eğitime ve yabancı dil eğitimini ilköğretim birinci basamak 4. sınıftan itibaren ders olarak okutulmasına başlamıştır. Bununla birlikte yabancı dil öğretimi sorun olmaya devam etmiştir. Eğitimde yapıcı yaklaşımın da bir parçası olduğu köklü bir takım değişiklere gidilmiş ve öğretmen merkezli eğitim anlayışı yerine, öğrenci merkezli eğitim anlayışı kabul görmüştür. Sorun çözmeye dayalı öğretim de yapıcı yaklaşımın birparçasıdır. Öte yandan meslek liselerinde yabancı dil öğretimi, öğrencilerin öncelikle meslek öğrenme anlayışı içinde kültür derslerinden uzakta durma, yabancı dil eğitiminin her yaşta ve sınıfta en baştan başlaması, yabancı dil olarak okutulan İngilizcenin Türkçe dil yapısından çok farklı olması, geleneksel yöntemlerin öğrencileri pasif kılması gibi nedenlerle oldukça zor olmaktadır. Bununla birlikte Avrupa Birliğine aday bir ülke olarak özellikle kalifiye eleman yetiştiren meslek liseleri öğrencilerinin yabancı dilde kendilerini ifade edebilmeleri, söylenenleri belirli düzeyde anlayabilmelerini sağlamak önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, meslek liselerinde yabancı dil öğretiminde kullanılan sorun çözme yöntemi ve takım çalışmasının öğrenci başarısına ve memnuniyetine etkilerini değerlendirmektir. Araştırmada sorun çözme uygulamalarının ardından, beş farklı sorun durumuna ilişkin soruların yer aldığı bir "Başarı Testi" ve sorun çözme uygulamalarına ilişkin öğrenci memnuniyetini ölçmek amacıyla Likert tipi bir "Memnuniyet Anketi" uygulanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3012
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]