Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, R. Ayhan
dc.contributor.authorErsavaş, Selen
dc.date.accessioned2015-10-13T17:43:02Z
dc.date.available2015-10-13T17:43:02Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7839
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450242en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye'de 2005 yılında ulusal kanallarda yayınlanan, ünlülerin rol aldığı televizyon reklamları incelenmiştir ve televizyon reklamlarında ünlü kullanımının Türkiye'deki durumunun saptanması amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye'deki ulusal kanallarda 2005 yılında yayınlanan, ünlülerin rol aldığı 234 kuşak reklam örneklem olarak seçilmiştir. Bir kodlama cetveli geliştirilerek, ünlülerin rol aldığı televizyon reklamları; reklamda kullanılan mesaj stratejileri, anlatım tarzları, yapım formadan, ünlünün reklamda rol alma biçimi ve reklamda kullanılan ses öğeleri açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca, ünlü kişinin mesleği ve cinsiyeti yapılan içerik analizi ile belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında ünlülerin farklı markaların reklamlarında rol alabildikleri gibi aynı markaların farklı reklamlarında da rol aldıkları görülmüştür. Birden fazla ünlünün rol aldığı reklamlar da çoğunluktadır. Ünlüler çoğunlukla gıda sektöründeki reklamlarda rol almışlardır. Ünlülerin, rol aldıkları reklamlarda daha çok kendisini oynadığı görülmüştür. Ünlülerin rol aldığı reklamlar arasında bilgisel reklamlar ön plana çıkmaktadır. Bilgisel reklamlarda öncü üstünlük mesaj stratejisi, transformasyonel reklamlarda ise marka imajı mesaj stratejisi en fazla kullanılan mesaj stratejisidir. Hikaye kullanımı, ünlülerin rol aldığı reklamlar arasında en çok kullanılan yapım formatı olmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectReklamcılık -- Medya planlamaen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarda[aynen] ünlü kullanımı : 2005 yılı televizyon reklamlarına yönelik bir içerik analizien_US
dc.title.alternativeTelevizyon reklamlarında ünlü kullanımı.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 99 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster