Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, R. Ayhan
dc.contributor.authorErsoy, Özgür
dc.date.accessioned2015-12-07T01:51:40Z
dc.date.available2015-12-07T01:51:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7858
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 238886en_US
dc.description.abstractBugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli bir rol üstlenmektedir. Bu sebeple kentlerini marka haline getirmeyi başaran ülkeler ekomik rekabette de avantajlar sağlamaktadır. Bu çalışmada; 1970?lerdeki ekonomik koşullar ile kent merkezlerinden koparak yöre kentlere yönelen, zamanını dev alışveriş merkezlerinde harcamayı tercih eden Kanada halkının eğilimine karşı, bir grup esnafın bir araya gelerek kent merkezlerindeki ticari hayatı tekrar canlandırmayı amaçlayan, bölgelerini ziyaret edilmesi, yaşanması ve yatırım yapılması gereken bir yer olarak konumlandırmayı hedefleyen ve sonra “İş Geliştirme Alanları” (İGA) adı altında örgütlenen bu akıl dolu yapının mekan pazarlama yaklaşımı çerçevesinde değerlendirilmesi yapılacaktır. İlk kez Toronto?da doğan ve Toronto?nun en onemli ihracatı olarak da tanımlanan bu yaklaşım, dünyanın birçok gelişmiş ülkesine de götürülmüş ve kent merkezlerindeki ticareti uydu kentlere karşı koruyabildiği gibi mekan pazarlama stratejilerini de kullanarak şehirlerin genel markalaşma hedeflerinde etkin bir rol üstlenmiştir. Çalışmanın kuramsal bölümünde Kanada?daki kentsel değişim ve İGA?ların doğmasını hazırlayan zemin ile mekan pazarlama kavramı açıklanmaktadır. Çalışma kapsamında kentsel mekanı pazarlama olgusu İGA?lar örneğinde ele alınmış ve bu alanda yapılan çalışmalara yer verilmiştir. Mekan pazarlama olgusu ilk kez Kotler ve Levy tarafindan 1969 yılında kullanılmıştır. 1990?lı yıllarda ise konu ile ilgili çalışmaların yoğunlaştığı görülmüştür. Mekan pazarlama yaklaşımı küreselleşen rekabet ortamında bölgeler için giderek önem kazanmakta ve küresel başarıya ancak yerel gelişmeyle ulaşılabilmektedir. Yerel gelişmenin önemini bilen Toronto kenti ve çekici kent ortamı yaratma sürecinde çok önemli bir yeri olan İGA yaklaşımı araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Araştırmanın temelini niteliksel (qualitative) araştırma yöntemi oluşturmakta ve bu bağlamda döküman incelemesi ile TİGA?nın yönettiği Toronto Semtini Tanı iletişim kampanyası incelenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka şehiren_US
dc.subjectKent tanıtımlarıen_US
dc.subjectMarkalama (Pazarlama)en_US
dc.titleİş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 88 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster