Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, M. Canan
dc.contributor.authorCoşkun, Engin
dc.date.accessioned2017-01-26T13:55:47Z
dc.date.available2017-01-26T13:55:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7877
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 385105en_US
dc.description.abstractYeni iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesiyle birlikte küresel bir köy haline gelen Dünya'da teknoloji ile birlikte kültürel ve ekonomik faaliyetler de değişime uğramıştır. Günümüzde birçok disiplin artık disiplinlerarası faaliyet göstermektedir. Bunun temel nedenlerinden birisi de insanların beklentilerinin ve davranışlarının değişime uğramasıdır. Özellikle çoklu ortam içerikleri, birçok disiplin tarafından kullanılmaktadır. Pazarlama ve reklam sektörlerinde de yaşanan bu değişim, birçok işletmenin de değişimin bir parçası olarak yer almasını zorunlu kılmıştır. Bu anlamda ticari ya da ticari olmayan kurum ya da işletmeler günümüz insanı üzerinde etkili olabilmek için birçok farklı ortamdan faydalanmaktadırlar. Advergame olarak adlandırılan oyun içerikli reklamlar da bu alanda üretilen yeni uygulamalardan birisidir. Advergame'ler günümüz tüketicileri için üretilmiş, reklama maruz kalmayı daha uzun süre sağlayabilen ve tüketicilere eğlenceli bir ortam sunarak onları motivasyonel olarak doğrudan oyuna ve dolaylı olarak oyun içindeki reklama odaklanmasını sağlamaktadır. Bu anlamda Advergame oyuncularının bu oyunları neden oynadıklarını, hangi motivasyonlar ile oynadıklarını bilmek ve oyuncu türlerini saptamak, günümüz tüketicisine ulaşmak adına pazarlama ve reklam alanında yeni uygulamalar üretecek olan işletmeler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Advergame oyuncu motivasyonları incelenmiş olup, oyuncular türlerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırmanın uygulaması 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda araştırma sonuçları hali hazırda Advergame oynayan oyuncular üzerinden alındığı için daha net sonuçlar elde edilmiştir. Alınan sonuçlar ile Advergame oyuncu türleri belirlenmiş ve bu oyuncuların hangi temel motivasyonlar ile bu uygulamaları oynadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun içi reklamen_US
dc.subjectInternet reklamcılığıen_US
dc.subjectMarkalı ürünler -- Pazarlamaen_US
dc.titleAdvergamıng oyuncu motivasyonları üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 183 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster