Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBerberoğlu, C. Necat
dc.contributor.authorKozak, Rıdvan
dc.date.accessioned2015-01-05T15:45:30Z
dc.date.available2015-01-05T15:45:30Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8062
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109328en_US
dc.description.abstractGünümüzde ekonomik ve kitlesel bir olgu haline gelen turizmin ülke ekonomileri üzerindeki olumlu etkileri onun ekonomik önemini dahada ön plana çıkarmıştır. Bilindiği gibi iyi yönlendirilmeyen turizm sektörü mali kaynakların israfına, sosyal ve kültürel kirlenmelere ve doğal kaynakların israfına yol açmaktadır. Teorik olarak turizm talebi üzerinde etkili olan ve talebi yönlendiren çok sayıda değişken bulunmaktadır. Ancak turizm talebi üzerinde daha etkili olan değişkenler ise ekonomiktir. Diğer yandan turistleri belli bir ülkeye gitme konusunda harekete geçiren etkenler arasında imaj'ın önemi büyüktür. Türkiye'nin tanıtımının ve tarihten gelen olumsuz imajının öncelikli olarak ele alınması, günümüzde layik olunan saygınlığının yaratılması gerekir. Türkiye'de belirli bir dönem dikkatler turizmin arz yönü üzerine toplanmış ve istenen hedeflere ulaşılmıştır. Buna karşılık talep yönü ile pek ilgilenilmemiş ve ihmal edilmiştir. Türkiye turizminin gelişmesi için her türlü kaynak mevcuttur. Ancak ülke turizminin diğer benzer turizm potansiyeline sahip ülkelerin konumuna gelmesi için her türlü kaynağın koordine edilmesi, turist gönderen ve alan ülke açısından turizm talebini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi ve bu tesbitler ışığında politikalar üretilmesi gerekmektedir. Yapılan analiz sonuçları, örneğin, Türkiye'deki yatak sayısının talep'e göre değil, bu alandaki finansman ve yatırım kolaylıkları neticesinde arttığını, bazı ülkelerin gelir ve fiyat gibi ekonomik değişkenlere oldukça duyarlığı olduğunu, bazı ülkeler için ise fiyatın ana belirleyeci olmadığını ortaya koymaktadır. Ayrıca körfez savaşı gibi beklenmeyen olayların Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerinde büyük olumsuz etkiye sahip olduğu görülmektedir. Sonuç olarak yoğun rekabete dayalı bir ortamda, konuya daha bilimsel yaklaşmak, kaynakları daha verimli kullanmak ve sektörü daha etkin yönetmek gerekir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm -- Ekonomik yönler -- Türkiyeen_US
dc.titleTürkiye turizminin ekonomik analizi ve gelişme stratejilerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVI, 288 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster