Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAşkun, İnal Cem
dc.contributor.authorTaşcı, Deniz
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8842
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 91495en_US
dc.description.abstractDünyanın pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkesiyle birlik- te Türkiye'de de 1990'lı yıllarla birlikte gündeme gelen Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) kavramı, eğitim sistemleri tarafından, XX. Yüz- yıl'ın sonlarına doğru hızlanan toplumsal değişime verilen tepkisel bir cevap olarak görülebilir. Gerçekten de BDE konusundaki çalışmalar- da, toplumsal değişim gerektiği ölçüde yer almaktadır. Bu çalışmada eğitim sistemlerinin toplumsal değişim içindeki evrimi incelenmiş ve eğitim sistemlerinin evresindeki gelişmeler ile karşılaştırılmıştır.Karşılaştırma sonucunda eğitim sistemlerindeki evrimin görece olarak yavaş kaldığı ortaya konmuştur. Bu durum, belir- li bir tarihsel dönemde ortaya çıkan ve çevreyi önemli ölçüde değişti- ren teknolojik gelişmelerin eğitim sistemine yeterince yansıtılamama- sının sonucu olarak değerlendirilmiştir. Eğitim sistemlerinde bilgisa- yar kullanımına yönelik çabalar bu çerçevede irdelenmiş ve bilgisa- yarların önemli bir eğitsel gizli gücü olduğu ortaya konmuştur. Türk Egitim Sistemi'nin teknolojik olarak geri kalmışlığının çözümü için bilgisayardan yararlanmayı sağlayabilecek olan BDE Proje- si'nin varolan durumunun incelenmesi sonucunda, projede, böyle bir olabilirliği gerçekliğe dönüştürecek bir perspektifin eksikliği göz- lenmiştir. Bu eksikliğin de büyük ölçüde, projenin yönetiminde Yöne- tim Biliminin çağdaş bulgu ve yaklaşımlarından yararlanılmamasından kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın son bölümünde BDE Projesi için, Yönetim Bilimindeki gelişmeleri de dikkate alan bir yönetim yaklaşımı ve modeli önerilmiş- tir. Önerilen model, bir bütün olarak BDE Projesi'nin, eğitim sistemi- nin teknolojik olarak yenilenmesi sürecinde verimli bir adım olarak değerlendirilmesini sağlamaya yöneliktir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretim -- Türkiyeen_US
dc.titleTürkiye'de bilgisayar destekli eğitimin yönetimi ve bir model önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 213 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster