Otel işletmelerinde tutundurma faaliyetleri ve planlaması, Türkiye'de karşılaştırılmalı bir uygulama
Özet
Otel işletmelerinin gelecekteki karlılıklarının yükseltilmesi satışlarının sürekli artış göstermesi ile mümkündür. Satışlardaki ar- tışın sağlanabilmesi ise hedef kitle ile yeterince iletişim kurulması aracı işletmelerle olan ortak çalışmaların tatmin edici düzeylere u- laşması ve nihayetinde tüm bu unsurları içeren Tutundurma Karmasının doğru uygulaması ile mümkündür. Tutundurma faaliyetleri öncelikle gerekli iletişim bağının ku- rulması, aracıların, nihai müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının sap- tanması ile oluşturulur. Fiyat, ürün, dağıtım kanalları, gibi diğer pazarlama karması elemanlarının başarıyla uygulanmasında satış artırı- cı özellikler bulunabilir. Ancak, reklam, kişisel satış, duyurum ve halkla ilişkiler ve satış tutundurmadan oluşan tutundurma karması tüm bu unsurları bir araya getirerek tüketicinin satın almasında önemli bir rol oynar. Tutundurma faaliyetleri ile amaçlanan hedeflere ulaşabilmek i- çin öncelikle bu faaliyetlerin gereğince planlanması sağlanmalıdır. Potansşyel müşterilere bir program hazırlanıyorsa amaç doğrudan dolu- luk oranını arttırmaktadır. Bu nedenle hazırlanan programların ciddi bir şekilde planlanması başarı şansının artmasında önemli bir etken- dir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8847
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]