Güncel Gönderiler: Temel Eğitim
Toplam kayıt 36, listelenen: 21-36
-
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programına yönelik hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve model önerisi
(2021)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunların ve gereksinimlerin belirlenerek öğretmenlere yönelik Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik bir hizmet içi eğitim ... -
Okul öncesi eğitimde STEAM eğitim yaklaşımından esinlenerek 5E öğrenme modeli ile fen uygulamaları : bir eylem araştırması
(2022)Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle yaratıcı ve eleştirel düşünme, iletişim, problem çözme, iş birliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim alanına yön verdiği görülmektedir. Bu becerilerin gelişiminde STEAM eğitim yaklaşımının ... -
Okul öncesi eğitimde baba katılımı : baba-çocuk ortaklığına yönelik deneyimlerin durum çalışması ile betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Okul öncesi eğitim döneminde baba katılımı çocuğun eğitim yaşantısını desteklese de babaların bu süreçte yeterince etkin rol almadıkları bilinmektedir. Alan yazın incelendiğinde de baba katılımı çalışmalarının genellikle ... -
Temel eğitim kapsamındaki çocukların sanatsal gelişim basamaklarının 21. yüzyıl koşullarına göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Çocukların duygularını, düşüncelerini anlatmalarında en etkili yollardan biri resimdir. Resim bütün çocuklar için evrensel bir dil olma özelliği taşır. Çocuk, resim yoluyla birçok konuda bize kendisiyle ve içinde bulunduğu ... -
Türkiye'deki bir geçici barınma merkezinde Suriyeli çocukların yaşamı : ilkokul eğitimi üzerine etnografik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırma, Suriye'deki savaş ortamından kaçarak Türkiye'ye sığınan ilkokul çağındaki çocukların geçici barınma merkezindeki yaşam ve eğitim deneyimlerini etnografik bakış açısı ile betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde tartışmalı konular bağlamında gerçekleştirilen sosyobilimsel konu temelli öğretimin etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Sosyobilimsel konu temelli öğretim, öğrencileri bilgiye ulaşmaları için teşvik ederek, bilim toplum kültür etkileşimini anlamalarını sağlar. İlkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde ele alınan tartışmalı bir konu bağlamında ... -
Erken çocukluk döneminde çocuğu olan Özbek ve Türk annelerin oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bütün çocuklar hangi dilden, ırktan, sosyo-ekonomik düzeyden, coğrafyadan ve cinsiyetten olduğu fark etmeksizin oyun oynarlar. Bir çocuk için beslenme, sevgi ihtiyacı, bakım ne kadar önemli ise oyun da o kadar önemlidir. ... -
Okulöncesi dönemde ailelerin erken okuryazarlığa ilişkin farkındalıkları ve dil destek çalışmalarına yönelik tercihleri
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Okulöncesi dönem tüm gelişim alanları için olduğu gibi dil gelişimi için de kritik dönemdir. Çocuğun okulöncesi dönemdeki en büyük destekçisinin aile olduğu göz önüne alındığında ailelerin bu becerilere ilişkin görüşlerinin ... -
Okul öncesinde öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalık geliştirme konusundaki görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalık geliştirme konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma modelinde ... -
İlkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık farkındalıklarının akran öğretimiyle geliştirilmesi
(2021)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık farkındalık düzeylerinin, akran öğretimi yöntemi kullanılarak geliştirilmesini sağlamaktır. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri
(2019)Okul öncesi dönem, çocukların müziğe olan ilgisini arttırmak ve müzik yeteneğini ortaya çıkarmak için en iyi fırsattır. Çocuğun müziğe olan ilgisini arttırmak için hem okul öncesi eğitim kurumu hem de okul öncesi öğretmenine ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi
(2019)Bireylerin doğuştan gelen biyolojik özelliklerinin üzerine toplum tarafından yapılandırılan toplumsal cinsiyet, günümüzde de tartışılmaya devam eden bir konudur. Toplumsal cinsiyetin yapılandırılmasında etkili olan önemli ... -
Okul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
(2018)Günümüzde müzeler yaşam boyu öğrenme ile okuldaki eğitimin tamamlayıcısı haline gelmiştir. Her eğitim kademesinde kullanılan müzeler, araştırma, keşfetme ve merak duygusunun yoğun olduğu okul öncesi dönemde de kullanılmalıdır. ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(2018)Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ile karar verme becerisinin geliştirilmesinde yaşanan sorunlar ve mevcut durum; nitel ve nicel yöntemlerin bir ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılının ikinci yarıyılında anasınıflarında öğrenim görmekte olan 240 çocuk ile ... -
Okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesi
(2018)Bilgi ve iletişim çağıyla birlikte ekonomik, kültürel ve siyasal alanda yaşanan gelişmelerin sosyal değerlerde de değişikliğe sebep olmasıyla birlikte bu alanda boşluklar oluşmuştur. Bu boşluklara bağlı olarak erken çocukluk ...