Dil "eng" Eğitim Bilimleri Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 228, listelenen: 1-20
-
5th grade English teachers' evaluations of curriculum objectives
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada 5. sınıf İngilizce öğretmenlerinin İngilizce programının özel amaçlarını taşımaları gereken özellikler açısından değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu nedenle bir özel amacın taşıması gereken özellikler ilgili ... -
The acquisition of aorist passive voice in Turkish EFL context : a comparison between processing instruction and meaningful output-based instruction
(Anadolu Üniversitesi, 2010)This study investigates the relative effects of processing instruction (PI) and meaningful output-based instruction (MOBI) in the learning of aorist passive voice in English by Turkish primary school EFL learners and ... -
Aile bireyleri arasında cinsiyete dayalı zekâ düzeyi algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2009)İki cinsiyet arasında özellikle zekâ düzeyleri konusunda bir fark olup olmadığı pek çok araştırmaya konu olmuştur. Diğer yandan karşıt cinsler arasında zekâ konusunda bu tür tartışmalar varken, insanların hem kendi zekâ ... -
Almanya'daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk ailelerin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan aile eğitimi uygulamasının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, Almanya’daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk aileleri için bilgilendirici aile eğitimi uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 öğretim yılında, Kuzey Ren-Vestfalya ... -
Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce hazırlık programında yazılı anlatım becerilerini ölçmede kullanılabilecek bir ölçeğin geliştirilmesi üzerine bir çalışma = A study on developing a writing assessment profile for English preparatory program of Anadolu University School of Foreign Languages
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yabancı dil eğitiminde yazılı anlatım becerilerinin güvenilir ve tutarlı ölçümü eğitim kurumları için çoğu zaman problemli olmuştur. Bu tip ölçümlerde öznel değerlendirmenin, yani insan faktörünün değerlendirme sürecine ... -
Analysing the Elementary Science and Technology Coursebook and Student Workbook in Terms of Constructivism
(World Acad Sci, Eng & Tech-Waset, 2008)The curriculum of the primary school science course was redesigned on the basis of constructivism in 2005-2006 academic years, in Turkey. In this context, the name of this course has been changed as "Science and Technology"; ... -
An analysis of evıdentiality in elt dissertation discussions by native and non-native english writers
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Farklı türler, hem içerik olarak güvenilir bilgi kullanımında birbirlerinden farklılaşmaktadırlar, hem de önermenin doğruluğuna dair konuşmacı/yazar üstlenmesine dair çeşitli eğilimler göstermektedirler. Örneğin, söylenti ... -
An analysis of factive cognitive verb complementation patterns used by elt students
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, İngilizce'yi yabancı dil olarak olarak öğrenen Türk öğrencilerin olgusal biliş eylemlerini (bil-, anla-, hatırla-, unut-, ve pişman ol-) yanulamlama (eylemin seçtiği üyeler) özellikleri açısından ... -
An analysis of functional moves in the introduction sections of research articles written by Turkish scholars
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Akademik ortamda İngilizcenin temel iletişim aracı olması nedeni ile uluslararası dergilerde yayın yapmak ana dili İngilizce olmayan araştırmacılar arasında yaygınlaşan ortak bir hedef ve bunun sonucunda karşılaştıkları ... -
Anger rumination and subjective happiness: forgiveness and vengeance as mediators
(Inderscience Enterprises LTD, 2018)The present study was aimed to investigate the mediating role of forgiveness and vengeance and its relationship with anger rumination and subjective happiness. Anger rumination, subjective happiness, trait forgiveness and ... -
Applying focus on form in EFL classes : focus on form through input flood, output, and corrective feedback
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Testlerden toplanan veriler, öğretim tiplerinin etkinliğini araştırmak amacıyla iki-yönlü varyans analizi ve Tukey testi ile analiz edilmiştir. Aynı zamanda, hangi öğretim tipinin diğerine göre daha etkili olduğunu bulmak ... -
Authorial stance in academic English : native and non-native academic speaker writer's use of stance devices (modal verbs) in research articles
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Akademik yazının tamamen objektif, yazar etkisi içermeyen, doğrudan gelişerek kaçınılmaz gerçeğe götüren bir olgu olması anlayışının değişmesine paralel olarak, “dil bilimciler, akademik yazında yazarların kişisel duygu, ... -
Beliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu ... -
Bilgisayar öğretmenlerinin meslek yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz bilgi toplumu teknolojiyi en iyi şekilde kullanmayı, teknolojiden en verimli şekilde yararlanmayı gerekli kılmaktadır. Bu da toplumsal gelişimi sağlayacak bireylerin teknolojiyi en iyi şekilde öğrenmesini ... -
A case study of the faculty support in distance English language teacher education program at Anadolu University in Turkey
(University of Florida, 2006)I vvould like to express my gratitude to ali the people vvho have supported mc during this dissertation process. First of all, I would like to thank my family members for their ongoing support and tremendous understanding. ... -
Characteristics of EFL teachers leading to positive language learning behaviors in students
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Taking into consideration the role of teachers’ leader characteristics in enhancing quality in education, this study aimed to identify what students think the most important characteristics of teachers who enable them to ... -
Characteristics of the EFL teacher's written feedback and its effects on the 2nd drafts of the students
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışma, yazılı anlatım derslerinde öğretmenin verdiği yazılı dönütün özellikleri ve öğrencinin yazdığı 2. taslak çalışmada neden olduğu değişimleri araştırmaktadır. Son zamanlarda yazma becerisinin kazandırılmasında ... -
Classroom Teachers' Opinions about Homeworks
(Nesibe Aydin Education Inst, 2017)This study is aiming to establish the training teachers get regarding homework and how/how much it is to be given, and ascertain their views on this subject. The study has been conducted with 56 classroom teachers who have ... -
Coherence in narratives of Turkish-speaking children : the role of noun phrases
(University of Reading, 1993)This study was designed as a cross-sectional study to in- vestigate how Turkish-speaking children at the ages of 3, 5 and 7 and a group of adults employed noun phrases to achieve coherence in their narratives. Noun Phrase ... -
A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık ...