Dil "eng" Yabancı Diller Eğitimi için listeleme
Toplam kayıt 181, listelenen: 21-40
-
Cross-cultural variation of the cooperative principle : a case of native speakers of Turkish and English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)This study aims to find out the subjects which need to be given importance in speaking skills in ELT classes by analysing to what extent Turkish native speakers and English native speakers obey Grice's Maxims of Conversation. ... -
A cross-sectional evaluation of syntactic complexity and lexical diversity as predictors of foreign language writing quality : A study with pre-service teachers of English
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dildeki yazma kalitesini ne ölçüde yordadığını araştırmaktır. Bu yüzden, mevcut çalışmada İngilizce öğretmenliği bölümü birinci ve dördüncü ... -
Cross-sectional evaluation of Turkish ELT majors' general and academic lexical competence and performance
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmen adaylarının genel ve akademik sözcük bilgisi yeterlikleri ve performanslarını çapraz kesişimli olarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, alan yazındaki teorik ve ampirik ... -
A curriculum evaluation through needs analysis : perceptions of intensive English program graduates at Anadolu University
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programında başlatılan müfredat yenileme projesinin etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, Hazırlık Programının eski ve yeni müfredatı öğrencilerin ... -
Definite vs indefinite : a contrastive study on the use of definite and indefinite expressions in Turkish and English by Turkish students learning English as a Foreign language
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu çalışmanın amacı; İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğren cilerinin 'belirtme öğesini' nasıl kullandığını Hata Çözümlemesi yöntemleri kullanılarak ortaya koymaktadır. 'Belirtme öğesi' kullanımı sorun yaratır ... -
A descriptive analysis of strategy use in L1 and L2 reading by Turkish EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin, ana dil ve ikinci dil arasında okuma stratejilerini kullanış farklılıklarını araştırmaktadır. Bunun yanında, dünya bilgisinin, ana dil ve ikinci dilde ... -
A descriptive study on the styles of supervisors in pre-observation conferences
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Öğretmen adaylarının okul ortamında öğretme şansına sahip oldukları öğretmenlik uygulamasının önemi ve evrenselliği tartışılamaz. Bu süreçte, rehber öğretim elemanları öğretmen adaylarının gelişmesinde önemli yeri olan ... -
Developing and validating language assessment knowledge scale (Laks) and exploring the assessment knowledge of efl teachers = Dilde ölçme değerlendirme bilgisi ölçeğinin geliştirilmesi ve ilginizce öğretmenlerinin dilde ölçme değerlendirme bilgilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, öğretmenlerin dilde ölçme değerlendirme bilgilerini ölçmek için Dilde Ölçme Değerlendirme Bilgisi Ölçeği'ni geliştirmeyi ve Türkiye'de yükseköğretim bağlamında çalışan İngilizce öğretmenlerinin dilde ölçme ... -
The development of a technical word list and self-study material for aircraft maintenance students
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Kelime öğretimi, ESP araştırmasının önemli ve karmaşık bir parçasıdır (Coxhead, 2013). Bu alanda ESP sözcük dağarcığına odaklanarak, kelime öğretimi ve öğrenimi, öğrenci ihtiyaçları, akademik kelime dağarcığı ya da teknik ... -
A diagnostic study of the use of English passive constructions by Turkish students learning English as a foreign language
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizce'deki edilgen yapıyı nasıl kullandıklarını araştırır. Türkçe ve İngilizce'deki edilgen yapıyı karşılaştırır ve daha sonrada hata çözümlemesi ... -
Discourse markers in native and non-native spoken English : a corpus-based comparison of Turkish and British University students’ employment of discourse markers in informal interviews
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Söylem belirleyicileri sözlü söylem içerisinde bir dizi işleve sahiptir ve bir dilde edimbilimsel olarak yetkin olmak için önemlidir. Ancak, yabancı dil konuşurlarının söylem belirleyicileri kullanımında anadil konuşurlarından ... -
Do different testing methods yield different scores in assessing reading comprehension?
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın başlıca amacı, İngilizce okuma becerisinin değerlendirilmesinde test yönteminin alınacak nota etki eden bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Bunu araştırmak için, aynı içeriği ölçen "Açık Uçlu, Çoktan ... -
Do Turkish teacher trainees avoid English phrasal verbs? : a study with the students of elt department, Anadolu University
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Gerek ikinci dil olarak İngilizce öğrenme ortamında, gerekse yabancı dil ortamında İngilizce'yi öğrenirken parçalı fiiller öğrenilmesi güç yapılardır. Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği ... -
The effect of explicit listening comprehension strategy training on listening comprehension strategy use and listening proficiency level = Açık dinleme anlama stratejileri eğitiminin strateji kullanımı ve dinleme anlama düzeyi üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmanın amacı dinlediğini anlama açık strateji eğitiminin öğrencilerin dinleme anlama stratejilerini kullanımını arttırıp arttırmadığını ve dinleme anlama düzeyine etkisini araştırmaktır. Osmangazi Üniversitesi Yabancı ... -
The effect of game-based activities on EFL vocabulary learning
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Oyun tabanlı sözcük öğreniminin önemini gösteren çok çeşitli çalışma yapılmış olmakla birlikte bunların çoğu dijital oyunlardan oluşmaktadır. Bu araştırma, üç farklı dijital olmayan kelime kartı oyununun, Türkiye'deki bir ... -
The Effect of identifying anaphoric reference to the answers of comprehension questions in a given text in English lessons
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma İngilizce okuma parçalarındaki art gönderimlerin belirlenmesini ve bundan yararlanarak kavrama sorularında öğrencilerin ne kadar başarılı olduklarını saptamayı amaçlamıştır. Bu çalışma Hoca Ahmed Yesevi Lisesinin ... -
The effect of language games on learning irregular past tense verbs : a study vith 9th grade Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yabancı dil eğitimi olarak İngilizceyi öğrenen Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğrenimi yorucu ve zor bir süreçtir. Düzensiz fiillerin karmaşık ve tahmin edilemeyen yapılarından ve Türkçenin kurallı yapı bilgisinden ... -
The effect of pronunciation on unplanned and planned speaking exam scores
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, parçalı ve parçalar üstü sesletim öğelerinin planlı ve plansız konuşma sınavlarındaki etkisini ölçmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla, bir karma araştırma yöntemi desenlendi. Araştırmanın nicel tarafı için, İngilizce ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
Effect of treatment on implicit questions and its implications on different cognitive styles = Örtük sorular üzerine verilen eğitimin etkisi ve bu etkinin farklı bilişsel tiplere sezdirimi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Okuma-anlama yetisinde, öğrencilerin aynı zamanda bilişsel yapılanma yetileriyle de ilgili olduğu ortaya çıkarılan örtük soruları* (implicit questions) cevaplamak, eleştirel düşünme, çıkarım yapma ve analiz etme yetilerini ...