Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 76, listelenen: 41-60

    • Türk resminin tarihsel süreci ile batı resminde ve Türk resminde fotoğrafın yeri 

      Musal, Harika (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu çalışmada, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin İngilizce yazılı metinlerinde yaptıkları sözdizimsel hataların belirlenmesi, iki sınıf düzeyine ve hata türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi ve sık ...
    • Dışavurumcu Türk resminde biçim bozma 

      Ergin, Hatice Kübra, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      Sanatta "ifade" her şekilde, sanatçının yaratma eylemi sonucu ortaya çıkan bir kavramdır. Dolayısıyla, "İfadecilik" kavramı da, "sanatçı" kavramıyla aynı anda varolagelmistir. Ancak. 20. yüzyıl başlarındaki ortama, siyasal ...
    • Nokta ve çizginin resimsel anlatımda kullanımı 

      Kaplan, Semih (Anadolu Üniversitesi, 2009)
      Resim sanatı tarihinin, primitif dönemlerden günümüze kadar olan süreçte gelişerek değişim gösterdiğini, buna paralel olarak da anlatım biçimlerinin çeşitlendiğini söylemek mümkündür. Resimsel anlatımda kullanılan temel ...
    • Marcel Duchamp ve 20. yy. sanatına postmodern yaklaşım 

      Esenoğlu, Erkan (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      20. yy. Sanatında Modernizm sosyolojide olduğu kadar sanatta da kendinden söz ettirmiştir. Kökeni Fransız İhtilalinede dayanan çağdaşlaşma, sanat akımlarında da bazı köklü değişimlere neden olmuştur. Bu değişimler 20. yy ...
    • 19. yüzyıl sonrası resim sanatında ve Türk resminde toplumsal gerçekçi eğilimler 

      Çiçek, Volkan (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Toplumsal gerçekçi eğilimi savunan ve toplumun bir parçası olan sanatçı, yaşadığı çevrenin toplumsal özellikleri içinde, toplum yaşamında var olan olayları ve kültürü, sanatsal ifade biçimi olarak kendisine konu almaktadır. ...
    • Resim sanatında portre 

      Erkal, Orhan, 1987- (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Portre; Avrupa'da ve Dünya'da sanatçıların insan yüzlerini bir yüzey üzerine kaydetme dürtüsünden yola çıkmış, sanat tarihi boyunca da tüm resim sanatı akımlarının içerisinde üretilmiş yapıtları kapsamaktadır. Bu çalışma ...
    • Görsel anlatımda simetrinin yeri 

      Reisoğlu, Onan Onur (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanlık tarihi boyunca, sanat eseri olduğu kabul edilmiş pek çok şey farklı amaçlar güdülerek gerçekleştirilmiş ve yine başka başka birçok etken doğrultusunda farklılaşmıştır. Ancak bu eserlerin birçoğu farklılıklarına, ...
    • Sanat tarihinde paradigmatik kırılmalar ve resim sanatına yansımaları 

      Taşçılar, Haydar (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmanın amacı, sanat tarihinin kırılma noktalarına ve bu kırılmaların ardında yatan içinde bulunulan dönemin güç ilişkilerinin neden olduğu dinamiklere odaklanmak ve özgürlükçü, çoğunlukçu bir ortamda, resim sanatının ...
    • Resim sanatında el imgesinin farklı anlam ve ifade biçimleri 

      Özdemir, Çağıl Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Günlük hayatımızda etkin kullandığımız uzuvlardan biri olan ellerimizin, resim sanatında nasıl yer aldığı, içerik ve biçimi nasıl etkilediği, anlam ve ifade olanaklarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ...
    • Resimsel kurguda dışsal ve içsel gerçeklik 

      Can, Hilal (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Bu tez çalışması dışsal ve içsel gerçekliklerden yola çıkarak, resim sanatı akımlarında ve yapıtlarında, bu gerçekliklerin etkisini incelemektedir. Çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, gerçeklik kavramının ...
    • Resim sanatında dekoratif eğilimler 

      Kankaya Kavlak, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      Bu araştırmada resim sanatında dekoratif anlatım eğilimleri, bu eğilimlerin tarihsel süreçleri ve gelişimleri incelenmiştir. Birinci bölümde, temel olarak dekoratif kavramı ele alınmıştır. Dekoratifin yanı sıra, süsleme ...
    • Fotoğrafın icadının resim sanatına etkileri ve fotogerçekçilik 

      Çakmakçı, Mavi (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      19. yy.ın en büyük buluşlarından biri olan "Fotoğraf Makinası"nın elde ettiği görüntü ile fotoğrafa konu alınan nesne arasındaki benzerlik, fotoğrafı diğer sanat türleri arasında farklı bir konuma yerleştirmiştir. Fotoğraf ...
    • Baskıresmin çağdaşlaşma sürecinde Atölye 17 

      Araz, Güldane (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      "Baskıresmin Çağdaşlaşma Sürecinde Atölye 17" adı altında yürütülen Sanatta Yeterlilik Tez çalışmasında amaç, baskıresmin 20.yy.'da kendi özgün kimliğini kazanması ve çağdaş baskıresmin oluşum sürecinde, Atölye 17 sanat ...
    • Modern resim sanatında biçim ve parça-bütün ilişkisi 

      Sırcan, Şafak (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      Resim sanatında imge-biçim-kurgu diyalektiği, sanat tarihi boyunca işlenen bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Biçim; sanatın algıladığımız ve yorumlayabildiğimiz kısmı, özgünlüğün ve yaratıcılığın somuta, gerçeğe ...
    • Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi 

      Can, Gülsevim (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma ...
    • Gelişim sürecinde kolografi ve deneysel baskıresme etkileri 

      Türk, Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışmada 20.yüzyılda teknoloji ile birlikte değişen baskı sanatları içinde deneyselliğin getirdiği bir teknik olan kolografi, tarihsel gelişimi içinde incelenmiş, kolografinin tanımına yer verilmiş ve terimin Türkçede ...
    • Türk resim sanatı'nda otoportre 

      Çakaloğlu, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Otoportre; sanatçıların, kendi iç dünyasına bir bakışıdır. Ressam; üretim sürecinde doğayı, nesneleri, imgesel bir konuyu yorumladığı gibi, otoportre ile kendi insani merkezine, diğer deyişle özüne ulaşmak ister. Otoportre ...
    • Deformasyon ve figüratif resim 

      Tazegül, Gökay (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Sanata yıkıcı bir özellik katmak, yeni açılımlar için bir ön koşul özelliği oluşturmak, doğal olanı değiştirme ve aynı zamanda yeni bir yapılanma kaygısıyla mümkündür. Gerçekte her sanat alanında olan ve uygulanan yeniden ...
    • Soyut resim sanatında ışık ve renk ilişkileri 

      Çetin, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Renk denilen olgu, ışığın bir elementi olarak varlık kazanmaktadır. Nesnelerin üzerine düşen ışığın bir kısmı nesne tarafından emilir, geriye kalanı ve bize yansıyan ışığı ise nesnenin kendi rengini verir. Işık da ışın ...
    • Türk resim sanatında toplumsal gerçekçi eğilimler 

      Doğan, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Yeniler Grubu 'nun 1940 yılında toplumsallık iddiasıyla başlayan sanat anlayışı toplumsal gerçekçi eğilime öncülük etmiştir. Günümüze kadar figüratif yenilenmelerle devam eden bu eğilim; sosyal, kültürel ve ekonomik olayları ...