Güncel Gönderiler: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Toplam kayıt 95, listelenen: 41-60
-
Teknolojiye hazır olma düzeyinin yeni ve geleneksel medyada reklama yönelik tutum ve hatırlamaya etkisi üzerine bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Reklama yönelik bilişsel, duyuşsal ya da davranışsal tepkileri belirleyen birçok etken bulunmaktadır. Çekicilik, mesaj veya yaratıcı strateji gibi reklamın kendine ait özelliklerinin tüketici tutumları üzerinde etkisi ... -
Latino Muslims communities online presence : sense of virtual community in facebook spaces
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada tezin ilk bölümünde araştırmaya ilişkin giriş bilgileri sunulmakta olup, ikinci bölüm alanyazını; dinin Internet ortamlarında bir bilgi ve tecrübe olarak nasıl göründüğüne dairdir, İslam'ın internetteki ilk ... -
Reklam beğenilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma ile reklam beğenilirliği konusu detaylı bir şekilde incelenerek, literatürde var olan eksikliğin giderilmesi ayrıca reklam beğenisi etkileyen değişkenlerin bir model önerisi ile açıklanması amaçlanmıştır. ... -
Advergamıng oyuncu motivasyonları üzerine bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yeni iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesiyle birlikte küresel bir köy haline gelen Dünya'da teknoloji ile birlikte kültürel ve ekonomik faaliyetler de değişime uğramıştır. Günümüzde birçok disiplin artık disiplinlerarası ... -
Destinasyon sadakatini etkileyen faktörler : Belek golf turizmi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzün yoğun rekabet ortamında destinasyon pazarlamacıları ve yöneticileri için turistlerin destinasyon sadakatini etkileyen ve destinasyona sadık kalmalarını sağlayan degişkenlerin anlaşılması her zamankinden daha ... -
Reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve hatırlama üzerine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Absürtlük, reklam yaratıcıları tarafından yaygın biçimde kullanılıyor olsa da reklamda absürtlüğün etkileri üzerine yapılmış araştırmalar oldukça sınırlıdır. Bu çalışmada, reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve ... -
Sosyal amaca yönelik pazarlama reklamlarının markaya yönelik tutum ve satınalma niyetine etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Son dönemlerde, toplumsal ihtiyaçların giderek artması ve devletin bu ihtiyaçları tam olarak karsılamasının mümkün olmaması nedeniyle, kurumların sosyal sorunlara duyarlı davranarak sosyal sorumluluk sahibi olmalarının ... -
Kurum kültürü ve alt kültürler : halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Goffee ve Jones'un ortaya koyduğu kurum kültürü sınıflandırması ve bu sınıflandırmaya ait ölçek aracılığıyla, halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü tipinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. ... -
Siyasal reklamlarda duygusal çekicilik kullanımı : 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde siyasal partiler tarafından üretilen reklam filmlerinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Siyasal reklamların temel amacı seçmenlerin, bir siyasal parti ya da adaya yönelik düşünce, inanç, tutum ve davranışlarına etki etmektir. Siyasal partiler ve adaylar, bu amaca yönelik olarak seçmenlere reklamlar aracılığıyla ... -
Tüketici tarafından üretilen reklamlarda kaynak etkisi üzerine bi?r değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak medyada ve izleyicilerde büyük bir dönüşüm yaşanmaktadır. Yeni medya ortamı izleyicilere medya tüketimi sürecinde benzeri görülmemiş bir kontrol yetkisi ... -
Yabancı ürünlerin algılanmasında ülke orijini imajının kuşaklara göre farklılaşması : Bişkek'teki tüketicilere yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada Kırgız tüketicilerinin yabancı ürünleri algılamasında ülke imajlarının kuşaklara göre farklılaşması incelenmiştir. Daha yaşlı olan tüketicilerin Almanlara güven düzeyi, Alman beyaz eşya satın alma niyetleri, ... -
Televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri : tüketicilerin tutumlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Reklam, toplumsal ve ekonomik yaşama katkılarından dolayı olumlu tepkiler alırken kimi zaman da uygulamadaki yanlışlıklar ya da ihmallerden dolayı eleştirilmektedir. Bu eleştirilerin önemli bir noktasında da çocuk ve reklam ... -
İletişim etkileri açısından reklamlarda yaratıcılığın karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılmasıdır. Reklam planlanmış bir iletişim biçimidir ve bu planlama içinde reklamın iletişim etkileri önemli bir yer tutar. Reklamın ... -
İş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli ... -
Lüks markaların sosyal medya kullanımıı : Facebook üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada lüks markaların sosyal medya araçlarını kullanım amaçları ve şekilleri incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak LVHM Group ait 60 marka belirlenmiştir. Bu markalar içerisinden 43 marka aranan şartlara ... -
Bireylerin sosyal medya kullanım davranışlarının ve motivasyonlarının kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında incelenmesi : Eskişehir'de bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Eskişehir ili evreninde, bireylerin genel olarak sosyal medya kullanım örüntülerini incelemek ve sosyal medya kullanımı konusunda hangi motivasyonlara sahip olduklarını “kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı ” çerçevesinde ... -
Kurum kimliği çerçevesinde logo tasarımını ve rengini anlamlandırmaya yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kurumun kimliğinin görünen yüzü olarak tanımlanan görsel kimlik, kurumun kimliğine ait ilk izlenimi vermesi açısından büyük önem taşır. Görsel kimliğin en dikkat çekici ve bilinen öğesi logodur. Logolar kurumun kim olduğunu ... -
Halkla ilişkilerde stratejik konu yönetiminde jenerik ilaç konusunun incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Konu yönetimi; bir kurum veya çıkar gruplarını olasılıkla etkileyecek ortaya çıkabilecek eğilimlerle ilgili olan noktalar veya sorunlara yönelik uygun eylemi alan ve bunu tahmin eden bir yönetim sürecidir. Konu yönetimi ... -
Kulaktan kulağa iletişimin işleyişine yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Kulaktan kulağa iletişimin yayılımının farklı marka kullanım düzeyindeki tüketiciler tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırmada, 4 farklı kullanım düzeyindeki tüketicilerin olumlu ... -
Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai'nin çalışmasını tekrarlayarak, bir Türk çerçevesi içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ...