Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 137, listelenen: 93-112
-
Sosyal medyada kurum kimliği yönetimi: Türkiye'nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sosyal medya hem bireyler hem de kurumlar açısından günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. İşletmeler, organizasyonlar ve kuruluşlar sosyal medyayı hedef kitleleri ile iletişim kurmada önemli bir ... -
Sosyal medyada otosansür : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Herkesçe kabul edildiği gibi İnternet, iletişimin geçmişe göre daha kolay gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Dünyanın küçüldüğü algısını da beraberinde getiren bu görüş, bu küçük dünya içindeki etkileşimlerin daha hızlı ... -
Sosyal medyadakı kültürel kimliklerin dönüşümü odaklı blogger anne kimliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın konusu, sosyal medyadaki kültürel dönüşüm odaklı 'blogger anne' kimliklerinin incelenmesidir. Bu konu çerçevesinde anne kimliği ile blog ortamında bulunan ve kendini 'blogger anne' olarak tanımlayan 8 ... -
Sosyal medyanın üniversite öğrencilerinin siyasal katılım davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Siyaset, en geniş anlamda, insanların hayatlarını düzenleyen genel kuralları yapmak, korumak ve değiştirmek için gerçekleştirdikleri etkinliklerdir. Siyaset kaçınılmaz bir unsur olduğundan bireyin siyasete katılması da bu ... -
Sözsüz iletişim işaretleri ve ergenlerde sözsüz işaret bilgisinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)İletişim biçimlerinin en önemlilerinden biri olan sözsüz iletişim, konuşma ya da kelime harici tüm iletişim türlerini kapsar. Birey anne karnından itibaren çevresiyle iletişime geçer ve bunu sözsüz işaretlerle yapar. Sözsüz ... -
Şirket tanıtımında sponsorluk yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Sponsorluk ''sponsor olan şirketle hiçbir bağlantısı olmayan bir organizasyona para veya malzeme desteği vererek her iki gruba da fayda sağlayacağını umut ederek desteklenmesi'' olarak tanımlanabilir. Şirketlerin, sponsorluk ... -
Teksas tribün grubu taraftarları ve milliyetçilik ilişkisi üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı, Teksas Tribün Grubu alt kültürünün bir boyutunu oluşturan Teksas Tribün Grubu taraftarlarının milliyetçilik ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Tribün Grubu taraftarlarının ... -
Televizyon reklamlarında çocuk kullanımının yasal ve ahlaki yönleri : -içerik analizi uygulaması -
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Reklam sektörü açısından belirli konular günümüzde gerek sektör toplantılarında, gerek seminerlerde ve gerek gazete-dergi köşelerinde tartışılmaktadır. Çocukların reklamda kullanılması ve reklamın çocuklar üzerindeki ... -
Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)"Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri"adlı çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kültür ve iletişim kavramlarının tanımları yapılmış, ikisi arasındaki ilişki irdelenmiştir. Kültür aktarıcısı ... -
Televizyon ve spor : ''spor ve spor magazin programlarında erotizm ve şiddet
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Dünyanın varoluşundan bu yana süregelen etkinliklerden biri olan spor, insanların boş zaman yaratmasıyla birlikte gelişmeye, büyük kitlelere seslenmeye ve yayılmaya başlamıştır. Boş zamanla birlikte oyuna dönüşen yarışmak, ... -
Temel özellikleri açısından gazete-televizyon etkileşimi ve gazete-televizyon etkileşimini yansıtan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Televizyon yayınlarının başlaması gazetelerin sarsıntı geçirmesine sebep oldu. Avrupa'da birçok gazete kapandı. Kimisi kendi yapılarına uygun yenilikler bulmak yerine televizyona öykünme yolunu seçtiler; kimileri ise ... -
Toplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1996)20. Yüzyılın başlarında bilimsel bir boyut kazanmaya başlayan yönetim kavramı, diğer disiplinlerin katkılarıyla çok kısa bir süre içinde gelişmiş ve pek çok yeni yönetim modeli ileri sürülmüştür. 90'lı yılların başından ... -
Toplumsal iletişim açısından ''Siyasal iktidar ve Türk basını ilişkileri''
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Siyasal iktidar ve Türk basını adı altında incelediğimiz bu çalışmamızda bir toplum için önemli olan iki kurumun toplumu ne yönde etkilediğini ortaya çıkarmaya çalıştık. İletişimi genel olarak, insanlar arasında yaratılmak ... -
Turizmde pazarlama iletişimi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Günümüzde Turizm artık döviz girdisi olmaktan öte toplumlar arası kültür hareketlerini, gelişimi ve değişimi de beraberinde getirmektedir. Bu nedenle Turizm kavramı ile birlikte Turizmin hedef kitlesi, bu kitlenin karar ... -
Turyağ Anonim Şirketi'nde halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Turyağ Anonim Şirketinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri' adlı çalışma 4 bölümde incelenecektir. Birinci bölümde halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve halkla ilişkiler faaliyetlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. ... -
Tutundurmada reklam stratejisi tesbiti dayanıklı tüketim malları uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Günümüzde üretici ve tüketici önem kazanmıştır. Artık bir üretici için malın tüketiciye sadece satmak yeterli değildir. Üretici, tüketiciye ihtiyaçlarını, isteklerini giderecek malı, istediği yer ve zamanda uygun kalite ... -
Türk basınında dış haberlerin yeri, kaynakları ve dengesizlik
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ulusal basında dış haberlerin tarihçesi incelenmiştir. İkinci bölümde günümüz Türk basınında yer alan dış haber kaynakları yer almaktadır. Uluslararası haber akışından ... -
Türk basınında kurum içi çatışmalar : -basının kamusal görevleri açısından bir değerlendirme- 1 Eylül - 31 Aralık 1995
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma, Türk basınında kurum-içi çatışmaların, basının kamusal görevleri açısından değerlendirilmesini ve somut örnekler çerçevesinde bir durum saptaması yapılmasını amaçlamaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışama ... -
Türk basınında tutundurma çalışmaları ve ansiklopedi kampanyası
(Anadolu Üniversitesi, 1995)"Türk Basınında Tutundurma Çalışmaları ve Ansiklopedi Kampanyası" başlıklı bu çalışma, Türk basınının son yıllarda toplumda girdiği etkileşimi konu almakta ve üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tutundurma kavramı ... -
Türk basınının gelişiminde basında ekonomi ve ekonomi basını : kavram ve kapsam açısından uygulamalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Alanında atılmış bir "ilk adım" niteliği taşıyan bu çalışma, kuramsal boyutta; "iletişim ve kitle iletişimi", "bir kitle iletişim aracı olarak Dünya'da ve Türkiye'de basın; gelişimi-gazete/ cilik yapısı", "ekonomi (iktisat) ...