Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 465-484
-
Müşteri tercihlerinin araştırılmasında konjoint analizi ve bireysel emeklilik sistemi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada pazarlama araştırmalarında, firmaların sundukları mal ya da hizmetlerin, taşıması gereken özelliklerin ve bu özelliklerin önem derecelerİnİn belirlenmesinde kullanılan Konjoint Analizi incelenmiştir. Çalışmanın ... -
Müşteri-banka ilişki düzeyi ve müşteri demografik özelliklerinin olumsuz müşteri davranışları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Hizmet sektöründe müşterilerin hizmet üretimi esnasındaki varlığı sebebi ile müşteri etkileşimi diğer sektörlere göre daha fazladır. Dolayısı ile hizmetin başarısı müşterilerin hizmet karşılaşmasındaki davranış tarzından ... -
Müzelerde pazarlama : müze-ziyaretçi ilişkilerinde çağdaş pazarlama yaklaşımı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)"Müzelerde Pazarlama MüzeÊZiyaretçi İlişkilerinde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımı" konulu yüksek lisans tezi, geleneksel olarak ürünler için geliştirilen ve tüketici tatminini esas alan çağdaş pazarlama uygulamalarının, aynı ... -
Nakit bütçesi hazırlanması sırasında işletme yöneticilerinin sorumlulukları ve örnek uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1995)İşletme bütçeleri bir seri planlardan oluşur. Diğer bir deyişle bütçeler geleceğe yönelik planların sayısal ifadesi olarak görülebilir. Önceden tespit edilen zaman diliminde işletmenin faaliyetlerini yürütebilmesi için ... -
Negatif politik reklamın etkileri üzerine İstanbul'un Kartal ilçesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Politik reklamcılık kavramı profesyonel olarak 1980'lerden itibaren Türkiye'de görülmeye başlanmıştır. Politik reklamcılığın bir alt türü olan negatif politik reklam sa 1987 seçimlerinde görülmeye başlanmıştır. Kısaca ... -
Nesnelerin interneti teknolojilerinin tüketiciler tarafından kabulüne ilişkin bir model önerisi : bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özeti: Tüketicilerin günlük yaşamlarını ve birçok tüketim desenlerini derinden etkileyecek Nesnelerin İnterneti (Nİ) teknolojilerine ne kadar hazırız sorusundan yola çıkılarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, gelecekte ... -
Niş pazarlama sisteminin üç boyutlu işleyişi ile sistemin yapılandırılması ve Eczacıbaşı Vitra'daki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Geleneksel pazarlama stratejilerinin ve yerleşik paradigmaların yetersizleşmeye başlaması ile, endüstrilerin bir dönüşüm sürecine girdiği, pazarların ise parçalanma eğilimi gösterdiği görülmektedir. Değişen pazar yapılarındaki ... -
OECD ülkelerinin yaşanabilirlik düzeylerinin aralık değerli Pythagorean bulanık AHS ve bulanık TOPSIS yöntemleri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireylerin kaliteli bir yaşam sürdürebilmeleri için yaşamlarına devam ettikleri ülkenin; ekonomik ve siyasi yapısı, toplumsal ve çevresel yapısının yaşamını sürdürecek kişinin hayat koşullarını destekleyecek nitelikte ... -
Older consumers' shopping orientations and online purchase intention based on the theory of planned behavior
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde, dünya nüfusu başta gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler başta olmak üzere yaşlanmaktadır. Dünya nüfusu yaşlanmasına rağmen, yaşlı tüketiciler hakkındaki araştırmalar sınırlıdır. Özellikle teknolojik gelişmeler ... -
Online alışveriş sitelerinin kullanım kolaylığının müşteri memnuniyetine etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Günümüzde İnternetin sağladığı faydalardan biri olan online alışveriş, tüketiciler tarafından son yıllarda çok daha fazla benimsenmiştir. Bunun temel nedenleri; tüketicilere sağladığı kolaylık, rahatlık, güven, memnuniyete ... -
Oran analizi kullanımı ile işletmelerde başarım ölçüm ve değerlemesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)İşletmeler amaçlarına ulaşmak için çeşitli faaliyetlerde bulunurlar. Bu faaliyetlerin temel amacı, işletme çıktılarının en yüksek kalitede olmasıdır. İşletmelerin belirli bir dönem sonundaki çıktısının başarım değerlemesi, ... -
Organik tarım ürünlerinde fiyatlandırma politikaları : Eskişehir ilinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yurt içi ve yurt dışı rekabet hızının oldukça artmasıyla işletmeler, ellerindeki kaynaklardan en üst düzeyde verim alacak şekilde kullanmaya başlamışlardır. İşletmeler açısından rekabet için en önemli faktör fiyattır. ... -
Organizasyon yapısının verimlilik üzerine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Günümüz koşulları işletmelerin organizasyon yapılarını oluştururken, rekabet edebilecek ve dış çevredeki hızlı değişimlere ayak uydurabilecek bir organizasyon yapısına sahip olmaları zorunluluğunu ortaya koymuştur. ... -
Organizasyonlarda bölümlere ayırma sistemlerinden ürün temeline göre bölümlere ayırma sisteminin incelenmesi ve Sümer Holding A.Ş.'de bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Organizasyon içinde ilişkilerin açıklığa kavuşturulması gerektiğinde örgütleme biçimi seçilirken işletmede bölümlendirme sistemi sağlayacak bir yola gitmek gereklidir. Her işletmeye uygulanacak bölümlendirme sistemi farklı ... -
Organizasyonlarda stratejik duygusal zeka kullanımı makyavelizm ilişkisi ve çatışma yönetimine yansıması : tasarım mühendisliğinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Duygusal zeka ve çatışma yönetimi kavramları üzerinde sıkça araştırma yapılan ve şirketlerin ilgisini çekebilmiş kavramlar olarak hem ülkemizde hem de dünyada öne çıkmaktadır. Çalışanlardan ve yöneticilerden yeterince verim ... -
Organizasyonların teknolojik gelişmelere uyum sağlama yolları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Sanayi Devriminden sonra büyük bir hızla gelişen teknolojik koşullar, piyasa koşulları içinde faaliyet gösteren işletmeleri de doğrudan etkilemektedir. İşletmeler yaşamlarını sürdürebilmek, yoğun rekabet ortamından pay ... -
Orman fidanlıklarında birim üretim maliyetlerinin saptanması ve Eskişehir - Kütahya fidanlıklarındaki uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Birinci bölümde önce, fidanlıkların tanıtımı üzerinde kısaca durulmuştur. Daha sonra da, fidanlıklarda maliyet saptamanın önemi, amaçları ve yararlarına ilişkin açıklamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde de önce, fidan ... -
Ortak girişim iş modelinde yönetim anlayışı ve başarı faktörleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ortak girişim; iki veya daha çok ortağın (tüzel kişinin), kendi faaliyetlerini sürdürürken, belli bir işi görmek üzere sürekli veya geçici olarak bir işletme kurmasına dayanan bir iş modelidir. Çokuluslu işletmeler yerel ... -
Osmangazi Üniversitesi Eğitim Uygulama ve Araştırma Hastanesinde evde bakım hizmetleri biriminin organizasyonu için bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Tüm toplumlarda, doğuşla elde edilen ''sağlıklı yaşam'' hakkı ile ilgili hizmetleri üreten işletmeler konumundaki hastanelerin maliyetleri sürekli artmaktadır. Bu maliyet artışları kaçınılmaz olarak tüm ulusların sağlık ... -
Otel işletmelerinde personel bulma ve seçme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Otel işletmeleri konaklama endüstrisinin bir dalıdır. Oteller, müşterilerinin geceleme ve bunun yanında yeme-içme, eğlence ihtiyaçlarını karşılayan işletmelerdir. İşletmelerde personel ihtiyacını doğuran çok sayıda neden ...