Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı" Doktora için listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
Açık ve uzaktan eğitimde görme engellilerin desteklenmesi AÖF ders kitapları için erişilebilirlik araştırması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, görme engelli öğrencilerin giderek dijitalleşen ve görsellik boyutu artan eğitim ortamlarında karşılaştıkları erişilebilirlik sorununa odaklanmaktadır. Bu bağlamda, ilk bölümde, engellilik olgusu, görme engellilere ... -
Açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarında yapay zeka tekniğiyle strateji karar modelinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, Açık ve Uzaktan Esnek Öğrenme (AUEÖ) ortamlarının tasarımında, yapay zeka tekniğiyle odak strateji karar modelinin oluşturulmasıdır. Çalışmadaki modelin oluşturulması için esnek öğrenme yaklaşımı ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisi ile sürdürülebilir bir eğitim cüzdanı uygulamasının geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Blokzincir teknolojisinin ortaya çıkışıyla birlikte Web3 olarak adlandırılan ve İnternetin merkezi olmayan şekilde çalışmasını, kullanıcısının kendi verisine sahipliğini ve yönetimini kontrol altına almasını amaçlayan ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede çok aşamalı ölçmenin etkililiğinin incelenmesi : bir simülasyon çalışması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Ölçme ve değerlendirmenin özünde bireyin zihninde gizil (örtük) durumda bulunan bilgi birikimini en az hata ile gerçeğe en yakın doğrulukta kestirebilmek yatmaktadır. Geçmişten günümüze bu konu ile ilgili pek çok yöntem ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video tasarımı sürecinin değerlendirilmesi: tasarım tabanlı bir araştırma örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)XXI. yüzyılın ilk çeyreğinin sonlarına doğru, enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemelerin yansımaları her alanda olduğu gibi Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) alanında da yoğun bir şekilde görülebilmektedir. Bunun ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, artırılmış gerçekliğin, evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliğini saptamak ve bu konuya ilişkin, uzman görüşlerinin Delphi tekniği ... -
CCovıd-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim açısından açık ve uzaktan öğrenme bileşenlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Covid-19 pandemisi gibi krizlerin oluşturduğu kritik durumlarda, eğitimin sürekliliğinin sağlanması adına çözüm olarak işe koşulan uygulamalar iyi planlanmış, tüm dinamiklerinden yararlanılmış ideal bir Açık ve Uzaktan ... -
Çevrimiçi öğrenmede akıllı duyuşsal geri bildirimin öğrenen bağlılığı, memnuniyeti ve algılanan öğrenmeye etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Duyguların öğrenme süreciyle etkileşime girdiği ve algı, dikkat, hafıza, motivasyon, düşünme ve problem çözme gibi bilişsel öğrenme süreçlerini etkileyebildiği, alanyazında faklı çalışmalarda gösterilmiştir. Bu nedenle, ... -
E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden ... -
E-öğrenmede bütünsel etik yaklaşımı : ortak değerler ve normlar
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma e-öğrenmedeki etik unsurların e-öğrenmenin farklı boyutlarını nasıl etkilediğini, “e-öğrenmede etik” hakkında genel kabul gören, ortak sayılabilecek değer ve ilkelerin olup olmadığını belirlemeyi ve bunları ... -
K12 düzeyinde yabancı dil İngilizce derslerinde harmanlanmış öğrenme sistemi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Harmanlanmış öğrenme, öğrenenleri hızla değişen karmaşık bir dünyaya hazırlayabileceği ileri sürülen bir eğitim sistemi olarak değerlendirilmektedir. Harmanlanmış öğrenmeyi bir sistem olarak ele alan her kademede çalışmaların ... -
Öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım devamlılıklarına ilişkin faktörlerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım davranışı devamlılıklarına etki eden faktörlerin incelenmesi, değişkenler arası olası ilişkilerin bir model önerisi ile ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ... -
Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde uygulama yeterliği kazandırılması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde öğrencilere uygulama yeterliği kazandırmaya yönelik çevrim içi bir ders oluşturma amacını taşıyan bu tez, tasarım ölçütleri ve uygulayıcı topluluğu yaklaşımı bağlamında e-öğrenme sistemi ...