dc.contributor.advisor | Altunan, Sema | |
dc.contributor.author | Çevirgen, Demet | |
dc.date.accessioned | 2016-09-28T15:55:59Z | |
dc.date.available | 2016-09-28T15:55:59Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2816 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 383036 | en_US |
dc.description.abstract | Sarayda ihtimamla yetiştirilen şehzâdeler dört-beş yaşlarına geldiklerinde devrin en ünlü alimlerinden ilmi eğitimlerini almaya başlardı. Birçok alanda eğitim gören şehzâdeler belirli bir olgunluk çağına eriştiklerinde Anadolu’nun eski taht merkezlerine sancakbeyi olarak atanarak, idari ve askeri alanda tecrübe kazanmaları sağlanırdı. Sancaklara atanan şehzâdeler askeri seferler düzenlemek, sancağın asayişini sağlamak, ticari ve kültürel gelişmeleri desteklemek gibi görevleri yerine getirmekteydiler. Şehzâdeler, atandıkları sancaklara lala, defterdar, nişancı vs. maiyyetleriyle gider ve orada merkezin küçük bir numunesini oluştururlardı. Özellikle şehzâdenin yanında lalanın ve validenin bulunması Osmanlı şehzâde eğitimine özgün bir nitelik kazandırmıştı. Bu sistem üzerine terbiye gören şehzâde adayları ilmi ve idari yönlerden kendini oldukça geliştirmiş mümtaz şahsiyetler idi. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türkiye -- Tarih -- 15. yüzyıl | en_US |
dc.subject | Türkiye -- Tarih -- 16. yüzyıl | en_US |
dc.subject | Şehzadeler -- Türkiye -- Tarih | en_US |
dc.title | Osmanlı klasik dönem şehzade eğitimi (1429-1603) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 121 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |