Yazar "Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı" için Uzaktan Eğitim listeleme
-
Açık ve uzaktan eğitimde görme engellilerin desteklenmesi AÖF ders kitapları için erişilebilirlik araştırması
Özkul, Ali Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Arı, Süleyman (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, görme engelli öğrencilerin giderek dijitalleşen ve görsellik boyutu artan eğitim ortamlarında karşılaştıkları erişilebilirlik sorununa odaklanmaktadır. Bu bağlamda, ilk bölümde, engellilik olgusu, görme engellilere ... -
Açık ve uzaktan eğitimde öğrencilerin okulu bırakma nedenleri : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi üzerine bir araştırma
Kurulgan, Mesut; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aguş, Faruk Samet (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu betimleyici nicel araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin okulu bırakma nedenlerinin ve bu nedenlerin demografik gruplar arasındaki farklılıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Veriler ... -
Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Baran, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırma açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme konusuna ilişkin bir derleme çalışması türündedir. Araştırma kapsamında “ölçme ve değerlendirme” ve “açık ve uzaktan eğitim” şeklinde belirlenen anahtar kelimeler ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme strateji ve ortam tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarına göre farklılıkları
Erdem, Aydın; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Taltekin, Aslı (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam ve strateji tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarından biri olan Bireycilik ve Toplulukçuluk boyutuna göre farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kumtepe, Alper Tolga; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Kara, Nurten (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Anadolu ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin transaksiyonel uzaklık algıları
Kumtepe, Evrim Genç; Uçar, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Altunkaya, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin algılanan uzaklık düzeylerini ve bu bağlamda transaksiyonel uzaklık kuramının bileşenlerinden diyalog, yapı ve özerklik ilişkisini incelemektedir. Nicel araştırma ... -
Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında verilen bir çevrimiçi dersin etkinlik kuramı çerçevesinde incelenmesi
Özdamar, Nilgün; Bozkurt, Aras; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Düzenli, Hülya (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019, 2019)Açık ve uzaktan öğrenme çok farklı etkileşim öğelerini ve dinamikleri içinde barındıran karmaşık sosyal bir süreçtir. Etkinlik kuramı sosyal ortamlarda belirlenen gerçekliğin keşfedilmesini sağlar. Bu bağlamda, söz konusu ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği
Kesim, Mehmet; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Altınpulluk, Hakan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, artırılmış gerçekliğin, evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliğini saptamak ve bu konuya ilişkin, uzman görüşlerinin Delphi tekniği ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede mezun bilgi sistemlerinin geliştirilmesi : Anadolu Üniversitesi örneği
Fırat, Mehmet; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; İbileme, Ali İhsan (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Kitlesel öğretim yapan, açık ve uzaktan öğrenme yoluyla öğretimi sürdüren kurumlarda mezunlara yönelik çalışmalar ve uygun mezun bilgi sistemlerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Ulusal ve uluslararası düzeyde ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede oyuncu tiplerinin motivasyon ve akademik başarı bağlamında incelenmesi
Büyük, Köksal; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Şenocak, Dilek (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde (BİT) görülen hızlı ilerleme ve yaşam boyu öğrenme kavramının son yıllarda önem kazanması Açık ve Uzaktan Öğrenmeye (AUÖ) duyulan ihtiyaç ve talebi arttırsa da, bu artışı düşük öğrenen ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede program değerlendirme : çevrimiçi İngilizce sınav eğitimi uygulaması
Genç Kumtepe, Evrim; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Korkmaz, Mutlu (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) ortamları tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de son yıllarda yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Yabancı dil eğitimlerinde özellikle de İngilizce alanında artan ihtiyaçlara karşılık vermek ... -
Açıköğretim Uygulamları ve Araştırmaları Dergisi: güncel çalışmalara ilişkin bir içerik analizi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0001-6423-1914; Uygun, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2019)Uzaktan eğitimle ilgili Türkiye Türkçesiyle yayın yapan, alanla ilgili güncel ve değerli çalışmaların yayınlandığı Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları (AUAd) dergisinde yayınlanan makalelerin içerik analizine ihtiyaç ... -
Administrative Leadership in Open and Distance Learning Programs
Karadeniz, Abdükadir (Anadolu University, 2018)… -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı programının bağlam, girdi, süreç ve ürün modeli çerçevesinde öğrenen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Karadağ, Nejdet; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Yücesan Kaya, Hatice (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Programı'nın Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün (CIPP) değerlendirme modeli çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin ... -
Analysis of internet metaphors: Case for information technology students
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (Asian Research Publishing Network (ARPN), 2012)The purpose of this study is to determine the Internet-related metaphors used by Information Technology students and examine these metaphors in terms of their class, gender, daily internet use, internet use experiences and ... -
Asynchronous content design for flexible learning: The macro and micro level of frameworks to share knowledge online between professionals and community
Kurubacak, Gülsün; Yüzer, Tevfik Volkan (IGI Global, 2006)[No abstract available] -
Building knowledge networks through project-based online learning: A study of developing critical thinking skills via reusable learning objects
Kurubacak, Gülsün (Pergamon-Elsevier Science LTD, 2007)The main purpose of this paper is to explore and discuss the main characteristics of project-based online learning (PBOL) to promote learners' critical learning skills through reusable learning objects (RLOs) from global ... -
Building powerful online synchronous communications: A framework for lifelong learning in distance education
Yüzer, Tevfik Volkan; Kurubacak, Gülsün (IGI Global, 2007)Digital citizens have been using online synchronous communications (OSCs)-based milieus since the last decade. OSCs can provide these online communities with new and challenging opportunities via instant interactions, which ... -
Building Virtual Communities of Practice for Distance Educators
Dinçer, Gökhan Deniz (Anadolu University, 2016)… -
Comparing the Internet Usage of Pre-service Language Teachers With Teachers of Other Subjects: Distance Learning vs. On-Campus Learning
Fırat, Mehmet; Serpil, Harun (University Nacional Colombia, Facultad Ciencias Humanas, 2017)Teachers play a crucial role in helping individuals gain adequate Internet competency, which requires teachers themselves to be Internet-literate. The purpose of this study is to investigate the Internet use of the distance ...