Yayın tarihi için Doktora listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 1-20
-
İletişim sanatı olarak müziğin öğretim ve eğitim ortamlarındaki kurumsal yapısı ile yaygın eğitimde bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)İletişim sanatı ve aracı olarak müzik, insanın varoluşundan bu yana özellikle günümüzde kitle iletişim araçlarının yoğun kullanımıyla sürekli karşı karşıya kalınan bir olgu olmuştur. Kendine özgü dil ve yapısıyla insanın ... -
İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ... -
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ... -
Televizyon reklamlarında yaratıcı strateji
(Anadolu Üniversitesi, 1987)"Televizyon Reklamlarında Yaratıcı Strateji" adlı doktora tezi, bir etkileyici iletişim biçimi olarak reklamın yaratılma sürecini incelemektedir. Tezde reklam mesajının belirlenmesine ilişkin "Yaratıcı Strateji" modeli ... -
İletişim sanatları içinde görsel anlatım ve görüntü yaratma gücü olarak 'kameranın' gücü-işlevleri bağlamında iletişim ortamı
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışma, sinema ile birlikte insanoğlunun bilinen sanat tarihi içinde geçirdiği evreleri, sanatın yalnızca sanat yapmak amacından farklı olarak toplumsal tarihi ile ilişkilendirmekte; sinemayı da sanatın bu toplumsal ... -
İletişim açısından grafiğin anlamlama boyutu
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm iletişimin evrensel boyutu içinde grafiğin önemi, araştırmanın temel konusu olan sorunları ve araştırmanın amacına yer vermektedir. Burada, özellikle görsel iletişimin ... -
Postayla reklam ve etkilerinin ölçümü : Türk İlaç Sanayii'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çağımızda hızla gelişen teknoloji her geçen gün bir yandan yeni kitle iletişim araçlarını diğer yandan da eski kitle iletişim araçlarının çağdaş kullanımlarına ilişkin önerileri gündeme getirmektedir. Kitle iletişim araçları ... -
Trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu çalışmada trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları ve bunların etkileri incelenmiştir. İlk önce konuyla ilgili terimler açıklanmış, sürücü davranışlarını açıklayan teorilere yer ... -
Printing technology and newspapers
(University of Stirling, 1992)The scope of this is to investigate printing technology in news- papers and to investigate the technology used in newspapers in Scot- land. The study is built on three main subjects: the first is to inves- tigate printing ... -
Televizyon yayıncılığının iletişim ortamı, düzen ve politikaları ile Türkiye'deki uygulamanın gelişim boyutları
(Anadolu Üniversitesi, 1995)İnsanlık tarihi kadar eski bir olgu olan iletişim, günümüz koşullarında, yaşamı belirleyici ve yön verici bir güç konumuna ulaşmıştır. Geniş ölçekli toplumlarda kitle iletişimi, özellikle de televizyon, toplumu birarada ... -
Yerel basında yönetim ve örgüt yapısı : (uygulamada karşılaşılan sorunlar ve bir model önerisi)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Gazetelerin ulaştıkları okuyucu grupları, nitelikleri yönünden farklı olabilmektedir. Bazı gazeteler belirli dar bir yörede veya bölgede yayın ve dağıtım yaparken, bazı gazetelerin daha geniş yerleşim yerlerine ulaşmayı ... -
Okuma alışkanlığı ile kitap yayımcılığının kültürel iletişim ve teknolojisine bağlı sorunları karşısında Türkiye koşulları temelinde bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, okuma alışkanlığının geliştirilmesini sağlamak bağlamında, Türk toplumundaki okumaya ve kitaba yönelik yaşanan sorunların nedenleri üzerinde durarak çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Bir iletişim kurumu olarak yerel basının kamuoyu oluşumu sürecindeki işlevi ve yerel basın-kamuoyu ilişkileri : Eskişehir basını örneğinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, Türkiye'deki yerel basına açılım sağlayabilmek amacıyla Eskişehir örneğinde ; yerel gazetelerin, kent ve kamuoyu oluşması sürecinde ne düzeyde, nasıl bir işleve sahip olduklarını saptamaya yönelik yapılmıştır. ... -
İletişim sistemi olarak örgüt kültürü ve metaforlarla analizi : (Talya Otelinde bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Araştırma, örgütsel yaşamda metaforların önemli bir yeri olmasına rağmen, Türkiye'de otel örgütlerinin metaforlarla hiç araştırılmamış olması ve metaforlarının örgüt deneyimini paylaşmanın önemli bir göstergesi olması, ... -
Toplumu yansıtan bir öğe olarak yıldız olgusu : Türkiye gerçeği ve iki örnek
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Yıldız, toplumsal bir olgudur. Toplumun yaşadığı değişim, toplumun çelişkileri ve beklentileri dönemin yıldızları ile bütünleşir. Modernleşme süreciyle birlikte Türk toplumunda da değişim yaşanmaya başlamış ve bu değişimin ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı : modeller, eleştirileri ve Türkiye özelinde betimleyici bir araştırma çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki, kimi akademisyenler kavramın giderek geleneksel reklamcığın ve kısmen de halkla ... -
Televizyonda müstehcenlik : izleyicinin kabul sınırları
(Anadolu Üniversitesi, 1998)"TELEVİZYONDA MÜSTEHCENLİK Ê İzleyicinin Kabul SınırlarıÊ" konulu doktora tezi, ticari televizyonlarda yayınlanan film ve programlardaki müstehcenlik unsurlarının toplumda olumsuz etkilere yol açtığı yolunda, son zamanlarda ... -
Bir iletişim aracı olarak müzik ve müzikle tedavi yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Müzik, insan yaşamının her döneminde önemli olmuş, eğitim, bilim ve kültür çalışmaları içinde yer almıştır. İnsanlar, müziğin sakinleştirici ve rahatlatıcı bir özelliğinin olduğuna inanmışlardır. Müzik, kendine özgü dili ... -
Kitle iletişim kuramlarında etki sorunsalı ve bir izleyici araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)"Kitle iletişim kuramlarında etki sorunsalı ve bir izleyici araştırması" başlıklı bu çalışmada medyada etki sorunsalı ele alınırken izleyici-metin etkileşimi değerlendirilmektedir. Birinci bölümde etki sorunsalına liberal ...