Sanatta malzemeyle ifadenin doku bağlamında incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Araz, Güldane
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı
Uğrul, Damla Ezgi
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
20.yüzyılda sanatçıların farklı malzeme arayışlarına girdiği ve teknik olarak farklı yaklaşımlar sergilediği görülmektedir. Bu değişimler süreç içerisinde boyanın yüzeyde oluşturduğugörünümün değişmesinin ötesinde, doku kullanımı ve malzemenin ifade biçimine dönüşmesini sağlamıştır. Sanatçıların ifade biçimlerinin değişmesi ve bireyselleşmesi süreç içerisinde çağdaş sanattaki eserlerin ve sanatçıların da yaklaşımlarını etkilemiştir. Çağdaş sanatta sanatçıların eserlerinin ifade, anlam, malzeme ve biçim ögeleri bağlamında kendi dönem özelliklerinden ayrıldığı görülür. Sanatçılar geleneksel sanat tanımlamalarını zorlamakta, ifade ve biçim olarak farklı arayışlar gerçekleştirdikleri süreçlere girmektedirler. Bu bağlamda tez çalışmasında, 20. Yüzyılda sanatta yaşanan değişimler üzerinden, çağdaş sanatta sanatçıların ifade biçimleri, malzeme ve doku kullanımları incelenmiştir. Özellikle Anselm Kiefer, Damien Hirst ve Cai Guo-Qiang’ın eserleri 20. Yüzyılda sanatta meydana gelen değişimlerle benzerlikler taşımaları ve tuval resminden yerleştirme sanatına uzanan ifade biçimleri sergilemeleri açısından ele alınmıştır. Bu tez çalışmasında, sanatta doku ve malzemenin değişmesiyle sanatçıların süreç içerisinde sergiledikleri ifade biçimleri ele alınmış, çağdaş sanatçı örnekleri üzerinden sanatın değişen görünümüne açılımlar getirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26693Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [52]