Avangard kuram bağlamında manzara resminde kolaj
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Araz Ay, Güldane
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı
Lakot, Şeyma
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Doğa, sanat tarihi boyunca sanatçının ilham kaynağı olmuştur. Bu birliktelik ile beraber sanatın insana dair, insanın da doğaya dair bir yakınlık içerisinde olması, sanatın, insanın yaşam döngüsü içerisinde karşılaştığı tüm faktörler çerçevesinde değişime uğramasına sebep olur. Buna örnek olarak Avrupa'da 18. Yüzyılın ikinci yarısında etkileri görülmeye başlanan Sanayi Devrimi'nin gerek toplumsal gerekse ideolojik alanlara getirdiği yenilikler ve teknolojik etkiler sebebiyle sanatçının da bu yeni düzende edindiği sorunsallar ve çözümlemeler üzerinden sanatına dahil ettiği yeniliklikleri örnek gösterebiliriz. Bu süreçte sanatta öne çıkan yeni ifade arayışları, geleneksel biçim ve içeriğe karşı avangard bir yaklaşım olarak var olur. Teknolojik gelişmelerin devamında değişen tüketim kültürü ile basılı medyanın ön plana çıkması ile kolajın malzemeleri arasında olan kâğıt, dergi gibi materyaller resmin malzemesi olmaya başlar. Gündelik yaşama dair nesnelerin sanat yapıtında yer bulması ve nesnenin işlevinden ayrışarak sanat ürünü ya da sanat malzemesine dönüşümü ile gerçekleşen bu avangard hareket ilerleyen tarihsel süreçte manzara resimlerinde kolaj görünümlerine zemin hazırlar. Bu tez çalışmasında; manzarada kolaj tekniğinin kullanılmasına dair çalışma örnekleri, sanatın evrensel dili kullanması ve çağdaş sanat eserlerinde bu yaklaşımın okunması dikkate alınmış olup, avangard tavır bağlamında değerlendirilerek, tüm bu olgu ve kavramlar incelenerek bulgular eklenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27025Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [52]