dc.contributor.advisor | Akçaoğlu, Zeliha | |
dc.contributor.author | Doğan, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T17:00:05Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T17:00:05Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6778 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 173472 | en_US |
dc.description.abstract | Yeniler Grubu 'nun 1940 yılında toplumsallık iddiasıyla başlayan sanat anlayışı toplumsal gerçekçi eğilime öncülük etmiştir. Günümüze kadar figüratif yenilenmelerle devam eden bu eğilim; sosyal, kültürel ve ekonomik olayları çarpıcı bir gerçekçilikle yansıtmıştır. Güncel olayları yansıtırken dünyada egemen olan sanat olaylarından etkiler alan sanatçılar konularım döneme damgasım vuran olaylardan seçmişlerdir diyebiliriz. Sanayileşme ve köyden kente göç, özgürlük arayışları ve öğrenci olayları başlıca konuları arasındadır. Günümüze kadar yeni figürasyon, yeni dışavurumculuk, eleştiri içeren anlatırncı resimlerle ve teknolojinin getirdiği imkanlarla bireysel ve grup etkinlikleriyle toplumun aynası olmuşlardır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türk resmi -- 20. yüzyıl | en_US |
dc.title | Türk resim sanatında toplumsal gerçekçi eğilimler | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 99 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |