dc.contributor.advisor | Demir, Abdullah, 1945- | |
dc.contributor.author | Sak, H. İlker | |
dc.date.accessioned | 2016-08-15T11:41:01Z | |
dc.date.available | 2016-08-15T11:41:01Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6785 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 338687 | en_US |
dc.description.abstract | Yazı, tarihinde ilk kullanımından günümüze kadar, görsel, işlevsel ve içerik olarak büyük değişimler göstermiştir. Aynı yazı, farklı dil kökenlerinden doğan farklı yazılar halini almış bu yazılar farklı dillerde farklı biçimlerde değişim göstermiştir. Bu zengin tarih, dolayısıyla çok zengin bir görsellik taşımaktadır. Bu görsellik yazının ve resmin tarihi içerisinde birçok zaman ortak noktalarda buluşmuş birbirlerini etkilemişlerdir. Dili aktarmak için simgeler sistemi olarak kullanılmış olan yazı resim sanatı dilinin de bir parçası olmuştur. Bu etkileşim, resimde yazının kendi varlık nedeni dışında kullanılmasıyla da yeni bir anlam kazanmıştır. İşte resim sanatının ayrılmaz bir aracı olan biçim, sonsuz kapsama alanına yazının biçimini de dahil etmiş, varoluş nedeninden sıyırarak içsel bir içerik yüklemiştir. Resim sanatında biçimsel öğe olarak yazı adlı yüksek lisans tezinin Bulgular ve Yorum bölümünde birinci başlıkta yazının tarihine, ikinci başlıkta Kaligrafı'ye, üçüncü başlıkta Resimde biçimsel öğe olarak yazıya, dördüncü başlıkta yazının ressamlarına yer verilmiş ve araştırılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaligrafi | en_US |
dc.title | Resim sanatında biçimsel öğe olarak yazı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 86 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |