1883-1925 yılları arasında Paris'te eğitim alan Türk ressamlar ve yapıtlarının analizi
Özet
15.yy'ın sonlarında, ilk olarak Fatih Sultan Mehmet tarafından batılı sanatçıların Osmanlı topraklarına gelmeleri sağlanmış ve kendisinden sonra gelen sultanların çoğu da bu gelişmeyi destekleyen çalışmaları sürdürmüşlerdir. Yurt dışından sanatçıların gelme sürecinden sonra, Osmanlı devletinden de eğitim almak üzere yurt dışına sanatçılar gitmeye başlamıştır. Sanata eğilimi olan gençlerin eğitim almaları için yurt dışına gönderilmeleri sonucu olarak, ülkede sanat eğitiminin eksikliği hissedilmiş ve Osman Hamdi Bey tarafından sanat eğitimi veren ilk okul olarak Sanayi-i Nefise Mektebi kurulmuştur. Sanayi-i Nefise Mektebinde sanat eğitimi almaya başlayan öğrencilerin kendilerini geliştirmek için yurt dışına gitmeleri ve Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde resim eğitimi almaları kolaylaşmıştır. Avrupa'da eğitim aldıktan sonra ülkelerine dönen sanatçılar, bilgilerini aktarmak için Türkiye'deki okullarda göreve başlamışlardır. Sadece öğretmen olarak çalışmakla yetinmemişler, batıda gelişimsürecini tamamlamış ya da yeni oluşmaya başlamış akımları da öğrenip Türkiye'deki öncüleri olmuşlar ve diğer sanatçılara da aktarmışlardır. I. Dünya Savaşının sona erip Cumhuriyetin ilan edilmesiyle birlikte, demokratik bir ortamda, düşünce farklılıklarının ifade edilmesine imkân verilmesi, sanatçıları da cesaretlendirip birlikler ve cemiyetler kurmalarına fırsat vermiştir. Kurulmuş olan bu cemiyetler, sadece resim sanatında gelişmelerle yetinmemiş, plastik sanatların diğer bir dalı olan heykel sanatını da içine alarak, çeşitlilik kazanıp yeni cemiyetler kurulmasına zemin hazırlamıştır. Cemiyetler Cumhuriyetin ilan edilmesiyle isimde değişiklikler göstererek grup hareketleri olarak günümüze kadar yeni gruplarla sanat hareketlerine devametmişlerdir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6792
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [52]