Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVarlık Şentürk, Leyla
dc.contributor.authorReisoğlu, Onan Onur
dc.date.accessioned2016-06-03T00:42:28Z
dc.date.available2016-06-03T00:42:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://libra.anadolu.edu.tr/tezler/2011/976990.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6800
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 179027en_US
dc.description.abstractİnsanlık tarihi boyunca, sanat eseri olduğu kabul edilmiş pek çok şey farklı amaçlar güdülerek gerçekleştirilmiş ve yine başka başka birçok etken doğrultusunda farklılaşmıştır. Ancak bu eserlerin birçoğu farklılıklarına, hatta kültüre, zamana ve coğrafyaya özgü karakterlerine rağmen evrenselleşmiş, birbirinden ayrı beğenilere sahip birçok toplum ve/veya kişi tarafından sanat eseri olarak kabul görmüştür. İnsan yalnızca bir bebek olduğu dönemde dahi sevinç-üzüntü, korku-güven benzeri dürtülerin doğrultusunda gülmek, ağlamak vb. tepki verebilmektedir. Bu kapsamdaki tepkilerin açıklamasını, bir bebek için kültürel teamüllerde aramak yanlış olacaktır. Bazılarının istemsiz, bazılarınınsa bilinçli olduğu varsayılan bu tepkilerin tetikleyicilerinin yetişkin insanların zihninde varlığını koruduğu düşünülmektedir. İnsanlığın sosyal düzeninin, öz yapısındaki bazı temel değişmezlere (hayatta kalma, türünü devam ettirme dürtüsü vb.) göre biçimlendiği açıkça gözlemlenebilir. Ancak yaşamsal olmayan veya zaruri görülmeyen eylemlerin gerçekleşme nedenleri ve bunlar karşısında duyulan beğeni, takdir, hayranlık, saygı vb. açıklamak güçtür. Entelektüel bir varlık olarak insanın gerçekleştirdiği en ulvi eylemlerden sayılan sanat yapmak da temel anlamda yaşamsal ve/veya zaruri değildir. Ancak insanın hayatta kalabilmek için gerçekleştirdiği birçok eylemle ilişkili olan dürtüler (fizyolojik tepkiler) ve genellikle bu dürtülerin biçimlendirdiği psikolojik etkenler sanatın icrasında etkili değil midir? İnsan, temelini fizik gerçekliklerden alan fizyolojik ve dolayısıyla psikolojik tepkiler veren bir canlıdır. Araştırmada bu tepkilerin simetri kavramıyla olan ilişkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu ilişkilerin hangi sebeplerle var olduğu ve bu etkenlerin hem sanat eserini üreten sanatçı bazında hem de sanat eseri alıcısı olan izleyici bazında, nasıl şekillendiği ve hangi şartlarda etken olarak görsel anlatımda kullanıldığı/şekillendiği tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel algıen_US
dc.subjectSimetri (Sanat)en_US
dc.titleGörsel anlatımda simetrinin yerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 127 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster