dc.contributor.advisor | Akçaoğlu, Zeliha | |
dc.contributor.author | Keküllüoğlu, Koray H. | |
dc.date.accessioned | 2011-04-14T16:49:14Z | |
dc.date.available | 2011-04-14T16:49:14Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6802 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 178771 | en_US |
dc.description.abstract | Dünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır. Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri tuvale sürerken çoğu sanatçı tek renk, özellikle kahverengi armonilerde ya da siyah ve beyazın varyasyonlarından meydana gelen bir boya tavrı oluşturmuştur. Bu sebeple dışavurum akımının ortaya çıkış sürecini, devamındaysa resim sanatının günümüze ne şekilde ve ne gibi değişimler ya da ortak özellikler barındırarak geldiği araştırılmıştır. Doğa karşısında çalışan ressam profili, tarihsel süreç içerisinde atölyesine kapanmış, hüzünlü ve depresif monokrom resimler ile dışavurumunu yansıtan ressama dönüşmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dışavurumculuk (Sanat) | en_US |
dc.subject | Resim | en_US |
dc.title | Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 83 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |