Konu "Zihinsel özürlü çocuklar" için Eğitim Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-15
-
Alt özel sınıflara devam eden 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ilkokuma durumunun belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırma Bursa il merkezinde 4. ve 5. sınıfa devam eden alt özel sınıf öğrencilerinin, EGZÇ ilkokul programında yer alan Türkçe dersi ilkokuma boyutunu gerçekleştirme durumlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Durum ... -
Alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların mezuniyet sonrası durumlarının saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların (EGZÇ) ilkokul sonrası durumlarının saptanmasıdır. Eskişehir ili ... -
Ankara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu öğrencilerinin iş eğitimine yönelik tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Zihinsel engelliler, zihinsel işlevlerdeki gerilik nedeniyle normal eğitim olanaklarından yararlanamayan çocuklardır. Günümüzde bu çucuklara okulöncesi, ilkokul, ilkokul sonrası eğitim düzenlemeleriyle eğitim olanağı ... -
Anne babaların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile zihinsel engelli çocuğun kişisel uyum düzeyi arasındaki ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, anne ve babaların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile zihinsel engelli çocukların kişisel uyum düzeyleri arasındaki ilişkileri belirmeye yönelik, ilişkisel tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmada, ... -
Eğitilebilir geri zekalılar ilkokul Türkçe programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)İletişim aracı olarak kullandığımız dilin, eğitim etkinliklerinin sürdürülmesinde önemli bir yeri vardır. Çünkü, eğitim etkinliklerinin bir çoğu okuma yazma, anlama, anlatma ve konuşma üzerine kurulur. Okuma-yazma, insanlara ... -
Eskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-f ... -
Gelişimsel gerilik riski altındaki prematüre ve düşük doğum ağrlıklı bebeğe sahip annelerin gereksinimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı gelişimsel gerilik riski altındaki prematüre ve düşük doğum ağırlıklı bebeğe sahip annelerin gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmada Bailey ve Simeonsson tarafından geliştirilen Aile Gereksinimlerini ... -
Geri zekalıların devinim özellikleri : Saray örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı, Saray Sosyal Hizmetler Tesisleri Müdürlüğü 'Zihinsel ve Spastik Özürlüler Rehabilitasyon Bölümü'nde bulunan geri zekalı çocuk ve gençlerin devinim özelliklerini belirlemektir. Saray Sosyal Hizmetler ... -
İlköğretimde kaynaştırma uygulamalarına katılan zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Yasaların belirlediği gibi ilköğretim çağına gelmis her birey için eğitim ve öğretim zorunludur ve ilköğretim eğitimini sürdüren her birey için değerlendirme yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılmaktadır. İlköğretimde ... -
Zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmanın temel amacı zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerini ve bu gereksinimlerle ilişkili değişkenleri belirlemektedir. Araştıma, ailenin gereksinimlerinin ortaya çıkarılması, ... -
Zihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi : (Bursa ilinde bir araştırma)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile zihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2002-2003 Öğretim Yılı'nda Bursa ili merkezinde Başbakanlık Sosyal Hizmetler ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilere yönelik hazırlanan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada; kendine ön uyaran verme, kendini kaydetme, kendini değerlendirme ve kendini pekiştirmeden oluşan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin, (a) kendini yönetme ... -
Zihinsel engeli olan çocukların annelerine yönelik grup rehberliğinin tutum değişimi açısından etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışmada zihinsel engelli çocukların annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında bilgi verici türden bir rehberlik uygulamasının etkisi araştırılmıştır. Çalışma 1989-1990 öğretim yılında Bursa Eğitilebilir Çocuklar ... -
Zihinsel engelli çocuklara kırmızı, sarı, büyük, daire, üçgen, uzun, bir tane, iki tane ve kalın kavramlarını kazandırmada açık anlatım yöntemiyle sunulan bireyselleştirilmiş kavram öğretim materyallerinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu araştırmanın amacı, -renk (kırmızı ve sarı), büyük, şekil (daire ve üçgen), uzun, sayı (bir tane ve iki tane) en kalın kavramlarında- Eşleme Aracı'nda eşleme ön koşul davranışlarını yerine getiren zihinsel engelli ... -
Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği : Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Biriminde bir uygulama/ Sezgin Vuran.
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmanın amacı Ana.Ü.E.F Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde bağımsız olarak giyinme becerilerini gerçekleştiremeyen çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme ...