Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 8-27
-
Global markaların Azerbaycan reklam stratejileri : standardizasyon ve adaptasyon reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknolojinin bir sonucu olarak dünya küçülmeye devam etmekte ve sınırlar ortadan kalkmaktadır. Küresel pazarda işletmelerin markalarını duyurmaları için yenilikçi yollar bulmaları gerekmektedir. Bu nedenle küresel pazarlarda ... -
İçsel markalaşma ve duygusal bağlılık ilişkisi : çalışan perspektifinden betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İçsel markalaşma çalışan davranışlarıyla marka vaadinin uyumlu hale getirilme sürecidir. Bu nedenle kurumlar içsel iletişim ve insan kaynakları uygulamaları ile çalışanların marka vaadini destekleyen davranışlar geliştirmesini ... -
İletişim etkileri açısından reklamlarda yaratıcılığın karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılmasıdır. Reklam planlanmış bir iletişim biçimidir ve bu planlama içinde reklamın iletişim etkileri önemli bir yer tutar. Reklamın ... -
İnternetle değişen ticaret ve rekabet : mikro işletmelerin dijital medya kullanımları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Literatürde KOBİ’lerin iletişim faaliyetleri için internet ve dijital medya kullanımları üzerine çeşitli araştırmalar gerçekleştirildiği görülmektedir. KOBİ kategorisi içinde en küçük ölçekli işletmeler olarak tanımlanan ... -
İş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli ... -
İşletmelerde kültürel farklılıkların yönetiminde halkla ilişkilerin rolü ve Türkiye'deki işletmeler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma; işletme içinde, James E.Grunig ve Todd Hunt tarafından geliştirilen halkla ilişkiler modellerinin, kültürel çeşitliliği yönetmede etkinliğini belirlemeye ve Geert Hofstede tarafından geliştirilen kültür ... -
Kamu kuruluşlarında sosyal medya kullanımının kurumsal imaj açısından rolü : Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Kurumsal imaj, kişilerin kurumlar hakkındaki çeşitli deneyimleri, duyumları ve izlenimleri sonucunda zihinlerinde oluşan görüntüdür. Gün geçtikçe artan rekabet ortamında, kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmasının onlara ... -
Karşılaştırmalı reklamların tutum üzerindeki etkisi ve ikna ediciliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma Türk tüketicilerinin reklamda karşılaştırma kullanımı hakkındaki değerlendirmelerini araştırmaktadır. Çalışma, karşılaştırmalı reklama karşı tutum ve karşılaştırmalı reklamın ikna ediciliği üzerine odaklanmaktadır. ... -
Kriz iletişimi bağlamında hızlandırılmış tren kazası'nın gazetelere yansımasının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada hızlandırılmış tren kazasının kriz iletişimi bağlamında gazetelere ne şekilde yansıdığı; Posta, Hürriyet, Milliyet, Sabah ve Zaman gazetelerine uygulanan bir içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen ... -
Kulaktan kulağa iletişimin işleyişine yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Kulaktan kulağa iletişimin yayılımının farklı marka kullanım düzeyindeki tüketiciler tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırmada, 4 farklı kullanım düzeyindeki tüketicilerin olumlu ... -
Kurum kimliği çerçevesinde logo tasarımını ve rengini anlamlandırmaya yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kurumun kimliğinin görünen yüzü olarak tanımlanan görsel kimlik, kurumun kimliğine ait ilk izlenimi vermesi açısından büyük önem taşır. Görsel kimliğin en dikkat çekici ve bilinen öğesi logodur. Logolar kurumun kim olduğunu ... -
Kurum kültürü ve alt kültürler : halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Goffee ve Jones'un ortaya koyduğu kurum kültürü sınıflandırması ve bu sınıflandırmaya ait ölçek aracılığıyla, halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü tipinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. ... -
Kurum kültürü ve şirketlerin değer tanımlarında sosyal inovasyon
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurum kültürü, organizasyonların değerlerini, inançlarını ve iş yapış biçimlerini yansıtan, başarı ve stratejilerine yön veren önemli bir kavramdır. Günümüzde kurumların genel olarak müşteri odaklı, sürdürülebilirlik ve ... -
Kurumsal itibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Küreselleşmenin etkileriyle rekabetin yoğunlaştığı günümüz iş hayatında kuruluşların faaliyetlerini sürdürebilmeleri, finansal performanslarının yanı sıra "görünmeyen bazı değerlerinin" de varlığına bağlı olmuştur. ... -
Kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörler : Türkiye'nin ilk 500 kurumuna yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Günümüzde kurumsal kimliğe verilen önemin artmasıyla birlikte bu çalışma, Alessandri'nin çalışmasını uyarlayarak Türkiye'de kurumsal kimlik tanıtımının önemini ve kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörleri araştırmaktadır. ... -
Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek ... -
Latino Muslims communities online presence : sense of virtual community in facebook spaces
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada tezin ilk bölümünde araştırmaya ilişkin giriş bilgileri sunulmakta olup, ikinci bölüm alanyazını; dinin Internet ortamlarında bir bilgi ve tecrübe olarak nasıl göründüğüne dairdir, İslam'ın internetteki ilk ... -
Lüks markaların sosyal medya kullanımıı : Facebook üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada lüks markaların sosyal medya araçlarını kullanım amaçları ve şekilleri incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak LVHM Group ait 60 marka belirlenmiştir. Bu markalar içerisinden 43 marka aranan şartlara ... -
Marka iletişiminde ticari karakterler : Vadaa-Worldcard ve Blue Lion-Postbank örnek olayı
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Ticari karakterlerin, marka iletişimi içerisindeki yerlerine, fonksiyonlarına odaklanan bu çalışmada, ticari karaktere sahip markaların marka iletişimlerine bu karakterleri nasıl yerleştirdikleri, yerleştirme süreçlerini ... -
Markaların iletişim dili olarak reklamda kışkırtıcılık kullanımı ve tüketici tepkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz pazarında yaşanan yoğun rekabet ve iletişim kalabalığı arasında görünür olmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar çoğunlukla reklamda kışkırtıcılığa başvurmaktadır. Kışkırtıcılık, reklamlarda yaygın ...