Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürsoytrak, Yavuz Hakan
dc.contributor.authorÇetin, Ayhan
dc.date.accessioned2014-07-03T17:03:41Z
dc.date.available2014-07-03T17:03:41Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6780
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 248127en_US
dc.description.abstractRenk denilen olgu, ışığın bir elementi olarak varlık kazanmaktadır. Nesnelerin üzerine düşen ışığın bir kısmı nesne tarafından emilir, geriye kalanı ve bize yansıyan ışığı ise nesnenin kendi rengini verir. Işık da ışın yansıtan bir enerjidir. Işığın boşlukta hareket etmesiyle oluşan farklı uzunlukta dalga boyları vardır. 20. Yüzyıl'da ortaya çıkan Soyut Resim sanatında ve daha önceki akımlarda renk ve ışık, resim sanatının vazgeçilmez bir öğesi olarak gerçeklik kazanmıştır. Ortaçağ resminde renk, simgesel bir anlatım gücüne dönüşmüştür. Rönesans sanatı ile birlikte simgeci ve sınırlı renk kuralı sona erer, ancak bu defa da rengin doğayı yansıtması ve açık-koyu ikilemi sınırlılığı gündeme gelmiştir. Rengin bağımsız bir anlatım aracına dönüşmesi Romantizm'le gündeme gelmiştir. Renk burada konudan ve biçimden soyutlanır ve ışık da parıltılı bir görünüm alarak hayal dünyasını yansıtır. 19. Yüzyıl'da Empresyonizm akımı ile birlikte renk ve ışık, resim sanatının aracı olmaktan kurtulup, başlıbaşına bir eleman olarak resim sanatının bir öğesi durumuna geçerler. Burada resmin tek gerçekliğini renk ve ışık titreşimleri oluşturmaktadır. Cezanne'ın konuyu ortadan kaldırına girişimi ve rengin sıcak-soğuk ilişkileriyle hacmi ortaya çıkarma çabası, Kübizm'in ortaya çıkmasında önemli bir etmendir. Analitik Kübizm'de çok yüzeyli ve tonal bir resim anlayışı vardır. Burada ışık, çok yüzeylilikten dolayı tek kaynaklı değildir. Sentetik Kübizm'de yüzeyler genişler, lokal renk anlayışı ortaya çıkar. Renk düz bir yüzey olarak tuvale uygulanır ve basık modle ortaya çıkar. Renk yüzeyleri nesne durumuna geçerek ışık da rengin kendisinden gelmeye başlar.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoyut resimen_US
dc.subjectRenk, Sanattaen_US
dc.subjectIşık, Sanattaen_US
dc.titleSoyut resim sanatında ışık ve renk ilişkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 69 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster