Konu "İkinci dil edinimi" için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Almanca'nın yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde dilbilgisi ile sözcük bilgisini çoktan seçmeli test tipi maddelerle ölçme
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Dil öğretiminde, sözkonusu dili konuşma yazma, okuma ve işitme gibi, dili algılamaya ve kullanmaya yönelik davranış ve becerilerin oluşması amaçlanmaktadır. Edinilen davranışlar kullanıma aktarılmadığı sürece işlevini tam ... -
Almancanın yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde öğrenci görüşüne dayalı öğretmen özellikleri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Türkiye'de yabancı dil öğretimi çalışmaları Osmanlı İmparatorluğu'ndaki yenileşme çabalarıyla büyük bir ivme kazanmış ; bu dönemde Almanya ile girişilen ortak reform çalışmaları Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesi ... -
Anlamlı gruplandırma stratejisinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisinin, ikinci dil olarak Fransızca okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılı, bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi, Eğitim ... -
Applying focus on form in EFL classes : focus on form through input flood, output, and corrective feedback
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Testlerden toplanan veriler, öğretim tiplerinin etkinliğini araştırmak amacıyla iki-yönlü varyans analizi ve Tukey testi ile analiz edilmiştir. Aynı zamanda, hangi öğretim tipinin diğerine göre daha etkili olduğunu bulmak ... -
Beliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu ... -
A descriptive analysis of strategy use in L1 and L2 reading by Turkish EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin, ana dil ve ikinci dil arasında okuma stratejilerini kullanış farklılıklarını araştırmaktadır. Bunun yanında, dünya bilgisinin, ana dil ve ikinci dilde ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
The effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu ... -
The effects of prep listening classes on the frequency of listening comprehension strategy use
(Anadolu Üniversitesi, 2000)İşitsel ber verinin ansal (zihinsel) algılanması süreci dinleme-anlama stratejisi olarak tanımlanabilir. Bu araştırma, hazırlık okulunda sürdürülen dinleme becerisi derslerinin dinleme-anlama stratejileri kullanımı sıklığına ... -
The effects of presenting vocabulary in different sets on the students' productive vocabulary knowledge
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma kelimelerin anlamca bağlantısız ya da bir tema etrafında dönen kelime grupları içinde öğretilmesinin, öğrencilerin algıya ve üretmeye yönelik kelime kazanımları üzerine etkisini araştırmak için yapılmıştır. ... -
Exploring EFL students casual attributions of perceived success and failure in language learning process
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The main purpose of this study was to analyze Anadolu University Preparatory School students’ (elementary and Lower-Intermediate levels) causal attributions about their perceived success and failure in English language ... -
FL listening comprehension strategy employment of high and low anxious listeners
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı yabancı dilde dinleme kaygısı ve yabancı dilde dinleme-anlama stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Aynı zamanda, kaygı seviyesi yüksek ve düşük öğrenciler arasındaki dinleme-anlama stratejileri ... -
Foreign language learning anxiety of high school students in Kosovo
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İkinci dil öğrenimi karmaşık bir süreçtir ve sadece kelime bilgisi ve dilbilgisi yapılarının kazanılmasını değil, aynı zamanda iletişim becerilerinin geliştirilmesini ve kültür bilincini de içerir. Bazı öğrenciler ikinci ... -
Guessing and metacognitive knowledge
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmanın amacı, on lise öğrencisinin okuma metinlerinde kelime anlamlarını tahmin ederken kullandıkları stratejileri, bunları nasıl kullandıklarını ve daha da önemlisi strateji kullanımında ve de tahmin konusunda bir ... -
The relationship between vocabulary size, lexical diversity, lexical density and efl writing scores: A cross-sectional study
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Sözcük, dil öğreniminin önemli bir boyutudur. Sözcük bilgisi, sözcük öğretimi ve sözcük öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmış, 1990'lardan beri de çalışmaların odak noktası sözcük bilgisinin ikinci dil edinimine ... -
A study on comparison of grammar consciousness-raising tasks and traditional teacher-fronted grammar instruction on teaching modals in English
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışma, Türk öğrencilerinin zor bir dil bilgisi yapısını doğru, anlamlı ve uygun bir şekilde kullanabilmeleri için, Geleneksel Öğretmen Odaklı Dil Bilgisi Derslerine (Traditional Teacher Fronted Grammar Instruction) ... -
A study on the use of communication strategies
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerinin kullandığı iletişim stratejilerinin türünü ve kullanım sıklığını ortaya koymaktır. Aynı zamanda çalışmada kullanılan araçların strateji kullanımına etkisini de ele almaktadır. Çalışma, ... -
Vocabulary learning strategies and their effect on Turkish EFL learners outcomes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)This study aims at establishing the vocabulary learning strategies used by Turkish EFL learners, and investigating the effects of these strategies on their English learning outcomes. For this purpose a descriptive study ...