Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 52, listelenen: 21-40
-
Bin yıl boyunca Macar ile Türk Türk ile Macar resmi üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu tez konusu; Macar Resim Sanatı ve Türk Resim Sanatı'nın özellikle duvar resim olmayan, farklı teknikler ya da farklı malzemelerle yapılmış olan tablo resim sanatının 12-21. yüzyıl arasında kalan döneminin tarihsel süreci ... -
Türk resminin tarihsel süreci ile batı resminde ve Türk resminde fotoğrafın yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin İngilizce yazılı metinlerinde yaptıkları sözdizimsel hataların belirlenmesi, iki sınıf düzeyine ve hata türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi ve sık ... -
Dışavurumcu Türk resminde biçim bozma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanatta "ifade" her şekilde, sanatçının yaratma eylemi sonucu ortaya çıkan bir kavramdır. Dolayısıyla, "İfadecilik" kavramı da, "sanatçı" kavramıyla aynı anda varolagelmistir. Ancak. 20. yüzyıl başlarındaki ortama, siyasal ... -
Marcel Duchamp ve 20. yy. sanatına postmodern yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 2010)20. yy. Sanatında Modernizm sosyolojide olduğu kadar sanatta da kendinden söz ettirmiştir. Kökeni Fransız İhtilalinede dayanan çağdaşlaşma, sanat akımlarında da bazı köklü değişimlere neden olmuştur. Bu değişimler 20. yy ... -
19. yüzyıl sonrası resim sanatında ve Türk resminde toplumsal gerçekçi eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Toplumsal gerçekçi eğilimi savunan ve toplumun bir parçası olan sanatçı, yaşadığı çevrenin toplumsal özellikleri içinde, toplum yaşamında var olan olayları ve kültürü, sanatsal ifade biçimi olarak kendisine konu almaktadır. ... -
Resim sanatında portre
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Portre; Avrupa'da ve Dünya'da sanatçıların insan yüzlerini bir yüzey üzerine kaydetme dürtüsünden yola çıkmış, sanat tarihi boyunca da tüm resim sanatı akımlarının içerisinde üretilmiş yapıtları kapsamaktadır. Bu çalışma ... -
Görsel anlatımda simetrinin yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İnsanlık tarihi boyunca, sanat eseri olduğu kabul edilmiş pek çok şey farklı amaçlar güdülerek gerçekleştirilmiş ve yine başka başka birçok etken doğrultusunda farklılaşmıştır. Ancak bu eserlerin birçoğu farklılıklarına, ... -
Resim sanatında el imgesinin farklı anlam ve ifade biçimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günlük hayatımızda etkin kullandığımız uzuvlardan biri olan ellerimizin, resim sanatında nasıl yer aldığı, içerik ve biçimi nasıl etkilediği, anlam ve ifade olanaklarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Resimsel kurguda dışsal ve içsel gerçeklik
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu tez çalışması dışsal ve içsel gerçekliklerden yola çıkarak, resim sanatı akımlarında ve yapıtlarında, bu gerçekliklerin etkisini incelemektedir. Çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, gerçeklik kavramının ... -
Resim sanatında dekoratif eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada resim sanatında dekoratif anlatım eğilimleri, bu eğilimlerin tarihsel süreçleri ve gelişimleri incelenmiştir. Birinci bölümde, temel olarak dekoratif kavramı ele alınmıştır. Dekoratifin yanı sıra, süsleme ... -
Fotoğrafın icadının resim sanatına etkileri ve fotogerçekçilik
(Anadolu Üniversitesi, 2007)19. yy.ın en büyük buluşlarından biri olan "Fotoğraf Makinası"nın elde ettiği görüntü ile fotoğrafa konu alınan nesne arasındaki benzerlik, fotoğrafı diğer sanat türleri arasında farklı bir konuma yerleştirmiştir. Fotoğraf ... -
Modern resim sanatında biçim ve parça-bütün ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Resim sanatında imge-biçim-kurgu diyalektiği, sanat tarihi boyunca işlenen bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Biçim; sanatın algıladığımız ve yorumlayabildiğimiz kısmı, özgünlüğün ve yaratıcılığın somuta, gerçeğe ... -
Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma ... -
Türk resim sanatı'nda otoportre
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Otoportre; sanatçıların, kendi iç dünyasına bir bakışıdır. Ressam; üretim sürecinde doğayı, nesneleri, imgesel bir konuyu yorumladığı gibi, otoportre ile kendi insani merkezine, diğer deyişle özüne ulaşmak ister. Otoportre ... -
Deformasyon ve figüratif resim
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Sanata yıkıcı bir özellik katmak, yeni açılımlar için bir ön koşul özelliği oluşturmak, doğal olanı değiştirme ve aynı zamanda yeni bir yapılanma kaygısıyla mümkündür. Gerçekte her sanat alanında olan ve uygulanan yeniden ... -
Soyut resim sanatında ışık ve renk ilişkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Renk denilen olgu, ışığın bir elementi olarak varlık kazanmaktadır. Nesnelerin üzerine düşen ışığın bir kısmı nesne tarafından emilir, geriye kalanı ve bize yansıyan ışığı ise nesnenin kendi rengini verir. Işık da ışın ... -
Türk resim sanatında toplumsal gerçekçi eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yeniler Grubu 'nun 1940 yılında toplumsallık iddiasıyla başlayan sanat anlayışı toplumsal gerçekçi eğilime öncülük etmiştir. Günümüze kadar figüratif yenilenmelerle devam eden bu eğilim; sosyal, kültürel ve ekonomik olayları ... -
Türk resim sanatında geleneksel biçim yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Tarihi beş yüz yılı aşan bir süreye dayanan Türk resim sanatının; günümüze kadar devam eden süreç içersinde biçimsel değişikliklere uğrayarak, Osmanlı Devleti zamanında geleneksel boyutunu, batılılaşma eğilimleri ile de ... -
1950'lerden günümüze çağdaş Türk resim sanatında şiddetin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Sanatın toplumsal yapı ile biçimlendiği bir gerçektir. Sanat yapıtları dönemin sosyo-politik ve kültürel oluşumlarıyla birlikte yapılanmaktadır. Bu da sanatçının dünya görüşü ve içinde bulunduğu toplumla yakından ilişkilidir. ... -
Batı kültürüyle etkileşimi açısından Jean Dubuffet ve art brut kavramı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)"Uygarlaşma" kavramı alışılagelen kullanımıyla olumlu çağrışımlar uyandırsa da, hızla ilerleyen teknolojiye ayak uydurmakla paralel tutulduğu ölçüde insanın insandan ve doğadan uzaklaşması anlamını da taşımakta ve yabancılaşma ...