Konu "İngiliz dili -- Öğretim" için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 1-20
-
The acquisition of aorist passive voice in Turkish EFL context : a comparison between processing instruction and meaningful output-based instruction
(Anadolu Üniversitesi, 2010)This study investigates the relative effects of processing instruction (PI) and meaningful output-based instruction (MOBI) in the learning of aorist passive voice in English by Turkish primary school EFL learners and ... -
A comparison of sustained silent reading (SSR) and reading while listening (RWL) techniques in EFL reading comprehension : a study with 8th grade Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Yabancı bir dilde okuyabilme, yabancı dil öğreniminin ayrılmaz bir becerisidir. Okuma alanında yapılan çalışmaların çoğu, okumanın doğasını anlamak ve okuma anlama sürecini iyileştirmek üzerinde durmaktadır. Bu araştırma, ... -
The development of a technical word list and self-study material for aircraft maintenance students
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Kelime öğretimi, ESP araştırmasının önemli ve karmaşık bir parçasıdır (Coxhead, 2013). Bu alanda ESP sözcük dağarcığına odaklanarak, kelime öğretimi ve öğrenimi, öğrenci ihtiyaçları, akademik kelime dağarcığı ya da teknik ... -
Do different testing methods yield different scores in assessing reading comprehension?
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın başlıca amacı, İngilizce okuma becerisinin değerlendirilmesinde test yönteminin alınacak nota etki eden bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Bunu araştırmak için, aynı içeriği ölçen "Açık Uçlu, Çoktan ... -
The effect of extensive reading on the development of reading and writing skills of English preparatory class students
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bir dilin etkili şekilde kendi ana bağlamında öğrenildiği, ikinci yararlı yöntem olarak ise o dilde kapsamlı okumanın dil becerilerini geliştirdiği düşünülmektedir. Kapsamlı okuma bir dili öğrenme sürecini destekleyici bir ... -
The Effect of identifying anaphoric reference to the answers of comprehension questions in a given text in English lessons
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma İngilizce okuma parçalarındaki art gönderimlerin belirlenmesini ve bundan yararlanarak kavrama sorularında öğrencilerin ne kadar başarılı olduklarını saptamayı amaçlamıştır. Bu çalışma Hoca Ahmed Yesevi Lisesinin ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
The effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu ... -
The effectiveness of task-based teaching on students' learning of English relative clauses
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın amacı iki değişik öğretim yöntemi olan geleneksel dil öğretimi yöntemi ile çalışma temelli öğretim yöntemini kıyaslayarak hangisinin daha etkili bir yöntem olduğunu bulmaktır. Geleneksel öğretim yönteminin ... -
The effects of ARCS motivational model on student motivation to learn English
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, ARCS motivasyon modelinin (Keller, 2010) yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkilerini araştırmak ve ders içinde öğrencileri motive eden etkinlik ve öğretmen davranışını ... -
The effects of captioning on EFL learners' listening comprehension : an investigative study with intermediate level university prep-school students
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalısma, İngilizce bir filmde altyazı kullanımının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye İngilizce yeterliğine sahip üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dinleme-anlama becerisi üzerindeki etkilerini ... -
The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sözcük öğrenimi dil öğreniminin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle yabancı dil sınıflarında sözcük öğretimi için yoğun zaman ayrılmakta ve öğrencilerin aktif ve pasif sözcük hazinelerinin geliştirilmesi için çalışılmaktadır. ... -
Effects of input flood and negative evidence on learning of make/do collocations : a study with seventh grade Turkish EFL students
(Anadolu Üniversitesi, 2009)'Make' ve 'do' fiilleri, Türkçede aynı anlama sahip olmaları ve hangisinin kullanılacağına karar vermenin güç olması nedeniyle yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan çoğu Türk öğrenci tarafından karıştırılmaktadır. ... -
The effects of presenting vocabulary in different sets on the students' productive vocabulary knowledge
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma kelimelerin anlamca bağlantısız ya da bir tema etrafında dönen kelime grupları içinde öğretilmesinin, öğrencilerin algıya ve üretmeye yönelik kelime kazanımları üzerine etkisini araştırmak için yapılmıştır. ... -
The effects of receptive and productive tasks on vocabulary retention
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalısmada algıya ve/veya üretmeye dayalı etkinliklerin kelime öğrenimi üzerindeki etkileri arastırılmıstır. Bu amaçla algıya dayalı, üretmeye dayalı ve hem algıya hem üretmeye dayalı etkinlik alan ve bu etkinlikleri ... -
The effects of strategy training on speaking proficiency in English as a foreign language
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Dil öğrenme stratejileri, öğrencilerin, ikinci ya da yabancı dillerini kullanırken, bilgileri depolayıp, özümseme, ya da gerektiğinde kullanmak üzere harekete geçirme süreçlerini geliştirmek için uyguladıkları özel hareketler, ... -
The effects of written corrective feedback on Turkish EFL learners' use of state verbs : an experimental study
(Anadolu Üniversitesi, 2008)İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme süreci çaba gerektiren zorlu bir süreç olduğundan dolayı, öğrenciler tarafından bu süreçte yapılan hatalar yabancı dil olarak İngilizce öğrenme ortamlarının doğal parçalarıdır. Bu ... -
The effewct of modeling on the planning process: a study on reading plans of prospective English language teachers = Modellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Ders planı hazırlamak sadece öğretmenlikte değil öğretmen yetiştirme sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, ders planı hazırlamak yeni öğretmenler ve özellikle de öğretmen adayları için sancılı bir süreçtir. ... -
ELT student's perceptions and behavior related to learner autonomy as learners and future teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını araştırmaktı. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencileri hem dil öğrenmekte olan kişiler ... -
Employment of stance adverbials as hedges and boosters in argumentative essays of native American and nonnative Turkish university students
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Söylem çözümlemesinin dil kullanımını anlamadaki anahtar araç olması yönündeki gelişmeler, yazmadaki etkileşimin önemi fikrini ön plana çıkarmaktadır. Dolayısıyla üst söylem, yazarın metni oluştururken yaşadığı farkındalık ...